اجتماعی

آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در امارات

شلیک توپ در زمان افطار از مهم ترین رسوم ماه مبارک رمضان در امارات است و آداب و رسوم ماه رمضان در امارات بدون مشارکت دوستان و خانواده در افطار کامل نمی‌شود.

میدل ایست نیوز: به نوشته وبگاه مای بیوت، روزه گرفتن یکی از ارکان مهم دین اسلام است و اهمیت فوق العاده ای در زندگی مسلمانان دارد، این مسئله در کنار فوائد پزشکی بسیار آن است که سازمان های جهانی بهداشت تایید می کنند.

در ماه مبارک رمضان روزه داران در فاصله زمانی میان طلوع خورشید و غروب آن از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند.

مردم امارات متحده عربی و ساکنین آن با اشتیاق بسیار از ماه مبارک رمضان استقبال می کنند و دارای آداب و رسوم خاص خود در این ماه هستند.

ماه رمضان در امارات متحده عربی با آداب و رسوم و سنت های زیبایی که در نقاط مختلف درباره آنها صحبت می شود، به ویژه در ماه مبارک رمضان شناخته می شود که در این بخش به مهم ترین آنها می پردازیم.

جشن های ماه رمضان در امارات پیش از فرا رسیدن این ماه مبارک و به طور دقیق در شب نیمه شعبان آغاز می شود که حق اللیله نامیده می شود و میراث قدیمی کشور امارات به شمار می آید.

خانواده‌ های اماراتی با نزدیک شدن به ماه رمضان با خرید آجیل و شیرینی و پذیرایی از کودکان این ماه مبارک را جشن می گیرند.

این کودکان با کیسه هایی در دست به خانه ها سر می زنند و ترانه های زیبایی را تکرار می کنند مانند: حق اللیله را به ما بدهید، به ما بدهید، خداوند به شما خواهد داد و شما را به خانه خدا خواهد برد.

هدف از این مراسم، شاد کردن کودکان و همبستگی خانواده ها و مردم امارات است و آن را به یکی از زیباترین آداب و رسوم ماه رمضان در امارات متحده عربی تبدیل کرده است.

مردم امارات، ماه رمضان را با اعلام رسمی رویت هلال توسط کمیته رؤیت هلال در مکه مکرمه در کشور عربستان سعودی آغاز می کنند و جشن می گیرند و مردم، آغاز روزه داری در ماه رمضان را به یکدیگر تبریک می گویند و مساجد شروع به گفتن تکبیر می کنند.

در اولین سحری در شب اول ماه رمضان همه خانواده برای خوردن غذاهای سبک و لذیذی که به احساس سیری در طول روزه داری کمک می کند دور هم جمع می شوند و در انتهای روز و در زمان غروب آفتاب خانواده بار دیگر برای خوردن وعده افطار دور سفره ای که با لذیذترین غذاهای سنتی امارات تزیین شده است، از جمله مچبوس و قوزی و هریس و غیره جمع می شوند و پس از آن نوبت شیرینی های منحصر به فرد اماراتی مانند لگیمات(قیمات) و خبیص و ساقو(ساگو) و عصیده و غیره است.

توپ ماه رمضان یکی از مهم ترین رسوم ماه مبارک رمضان در امارات است، این توپ برای اطلاع مردم از زمان غروب خورشید در امارات شلیک می شود و از فاصله 8 تا 10 کیلومتری قابل شنیدن است. سنت شلیک توپ افطار از قرن 19 در این منطقه وجود داشته است.

بیشتر خانواده ها در امارات با آغاز ماه رمضان سعی می کنند بیشترین زمان ممکن را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند و آداب و رسوم ماه رمضان در امارات بدون مشارکت دوستان و خانواده در افطار کامل نمی شود و این ماه مبارک به تحکیم روابط خانوادگی کمک می کند و باعث ایجاد شادی، به ویژه در میان کودکان می شود.

منبع
مای بیوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا