سیاسی

اردن خواستار اتخاذ موضع شفاف علیه گفتمان نفرت پراکنی در اسرائیل شد

وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگو با هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اتخاذ موضع شفاف جامعه جهانی نسبت به گفتمان نفرت پراکنی در اسرائیل شد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگو با هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اتخاذ موضع شفاف جامعه جهانی نسبت به گفتمان نفرت پراکنی و تحریک خشم و درگیری در فلسطین اشغالی شد.

به گزارش «اسپوتنيك»، «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن در گفتگوی تلفنی با «جوزف بورل»، هماهنگ کننده سیاست خارجی  اتحادیه اروپا، بر خطر نژادپرستی افراطی که علنا در اظهارات و رفتار وزیر دارایی فلسطین دیده می شود تاکید کرد و گفت که وی یک نقشه جغرافیایی خودخوانده طرح کرده و وجود ملت فلسطین را زیر سوال برده است.

همچنین هردو تاکید کردند که سکوت در چنین مواضع نژادپرستانه ای به بهانه حفظ ائتلاف حاکم بر اسرائیل، امری مردود است و فقط منجر به گسترش تندروی و افزایش تنش ها می شود.

بورل تاکید کرد که اسرائیل باید موضعی شفاف اتخاذ کند و نشان دهد که این اظهارات نماینده مواضع کابینه اسرائیل نیست.

وی همچنین تأکید کرد که اتحادیه اروپا مخالف اقدامات یکجانبه اسرائیل و مدافع راه حل دو کشوری برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

الصفدی و بورل همچنین اوضاع وخیم اراضی اشغالی را بررسی و تاکید کردند که تمام اقدامات خشونت آمیزی که منجر به تضعیف صلح عادلانه و فراگیر در منطقه می شود باید متوقف شوند.

وزیر امور خارجه اردن نیز به نوبه خود از بورل در قبال مواضع شفاف اتحادیه اروپا در مخالفت با اقدامات یکجانبه اسرائیل و تقبیح گفتمان نفرت پراکنی که اظهارات وزیر دارایی اسرائیل یک نمونه آن بود، ابراز قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار به روابط تاریخی اردن و اتحادیه اروپا پرداختند و بر اهمیت تداوم این روابط و توسعه زمینه های مختلف آن تاکید کردند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا