اجتماعیسیاسی

اردوغان: امروز بازسازی منازل زلزله زده را آغاز می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که دولت وی روز پنجشنبه، عملیات گسترده بازسازی منازل تخریب شده در زلزله 6 فوریه را آغاز خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که دولت وی روز پنجشنبه، عملیات گسترده بازسازی منازل تخریب شده در زلزله 6 فوریه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش «آناتولی»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک گفت و گوی تلویزیونی ضمن اشاره به مسائل داخلی و خارجی، به موضوع بازسازی منازل تخریب شده هم پرداخت.

وی تاکید کرد که هیچ شهروند ترک در منطقه زلزله و خارج از آن، ناتوان نیست و رسیدگی به مسئله زلزله در راس برنامه های دولت و دستورکار این کشور خواهد بود.

اردوغان اظهار کرد که از فردا بازسازی را آغاز می کنیم و از خداوند می خواهیم تا ما را در بازسازی این خانه ها در عرض یک سال یاری کند.

اردوغان طی اعلام مناقصه ای، ساخت 46 هزار و 327 خانه را در شهرها و روستاهای زلزله زده پیشنهاد کرده بود.

همچنین در این گفت و گو به موضوع غلات و انتقال آن از طریق دریای سیاه اشاره کرد و گفت که قصد دارد طی روزهای آینده با «ولادیمیر پوتین»، همتای روسی خود تماس تلفنی داشته باشد و این موضوع را بررسی کند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که ترکیه در جنگ های مختلف به آسانی طرفدار کسی نخواهد بود و همواره هوادار صلح و دفاع از آن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا