اجتماعیخبر اولسیاسی

بیش از 11 میلیون کودک یمنی، نیازمند کمک های بشردوستانه

گزارشی از صندوق کودکان سازمان ملل متحد نشان می دهد که بیش از 11 میلیون کودک یمنی در نتیجه 8 سال درگیری در این کشور، به کمک های بشردوستانه نیاز دارند..

میدل ایست نیوز: گزارشی از صندوق کودکان سازمان ملل متحد نشان می دهد که بیش از 11 میلیون کودک یمنی در نتیجه 8 سال درگیری در این کشور، به کمک های بشردوستانه نیاز دارند..

به گزارش «اسپوتنیک» یونیسف در پایگاه اینترنتی خود نوشت: 8 سال درگیری سخت، زندگی میلیون ها کودک در یمن را نابود کرد و 11 میلیون کودک نیازمند کمک را بر جای گذاشت.

یونیسف هشدار داد كه میلیون ها نفر ممكن است با خطرات بیشتری پیرامون سوء تغذیه روبرو شوند؛ مگر اینکه اقدامات فوری در مورد آن انجام شود.

یونیسف تأکید کرد که این درگیری همچنین باعث تشدید بحران مداوم سوء تغذیه در یمن شده است و 2.2 میلیون کودک از سوء تغذیه حاد و بیش از 540 هزار کودک از سوء تغذیه حاد شدید رنج می برند.

پیتر هوکنز، نماینده یونیسف در یمن گفت: این سازمان برای ادامه کمک های بشردوستانه خود به کودکان در یمن در سال 2023 به 484 میلیون دلار نیاز دارد.

وی هشدار داد كه در صورت عدم دستیابی به بودجه لازم، یونیسف ممكن است مجبور شود كمك های حیاتی را كه به آسیب پذیرترین كودكان ارائه می کند، كاهش دهد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا