سیاسی

دیدار فؤاد حسین و معاون نخست وزیر کوبا

وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون نخست وزیر کوبا پیرامون تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور گفت و گو کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون نخست وزیر کوبا پیرامون تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور گفت و گو کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه عراق، «فؤاد حسین» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق روز شنبه در حاشیه شرکت در کنفرانس آب که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می شود، با «انس ماریا چاپمن» معاون نخست وزیر کوبا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حسین با اشاره به روابط تاریخی دوجانبه عراق و کوبا و نیز تمایل عراق برای تقویت این روابط در تمامی ابعاد، به ویژه روابط اقتصادی، تجاری، علمی و پزشکی و نیز روابط سیاسی از طریق دیپلماسی چندگانه در سازمان های بین المللی، ریاست کوبا را در سال جاری بر گروه 77 و چین تبریک گفت.

وی بر اهمیت احیاء روابط دوجانبه میان دو کشور و بازگشایی سفارت کوبا در بغداد و سفارت عراق در هاوانا با در نظر گرفتن تاریخچه این روابط و تلاش برای تقویت این روابط در آینده به منظور تحقق منافع مشترک تاکید کرد.

انس ماریا نیز با ابراز خوشحالی از این دیدار، بر تمایل دولت و مردم کوبا برای تقویت روابط دوجانبه با عراق به دلیل جایگاهی که این کشور در منطقه و سازمان‌ های بین ‌المللی و منطقه ‌ای دارد، تاکید کرد.

وی همچنین به تلاش برای از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور اشاره کرد و بر اهمیت تبادل تجربیات و به کار گیری بهترین شیوه ها در بخش های گوناگون از جمله کشاورزی، تغییرات اقلیمی، مدیریت منابع آب و نیز سیستم مراقبت های بهداشتی تاکید کرد.

ماریا از وزیر خارجه عراق دعوت کرد تا در اجلاس نوآوری، علم و فناوری که سپتامبر آینده در سطح وزرای خارجه برگزار می شود، شرکت کند.

فؤاد حسین نیز از دعوت وی برای شرکت در این اجلاس و سفر به کوبا برای برگزاری نشست هایی که موجب تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور می شود، تشکر کرد و دستور کار این جلسات را به گونه ای که جنبه های اقتصادی، تجاری و زیست محیطی را در بر گیرد، تنظیم کرد.

وی تصریح کرد: نمایندگی‌های عراق و کوبا در سازمان ملل، مراحل احیای روابط را پیگیری و سپس برای بازگشایی سفارت‌های دو کشور تلاش خواهند کرد.

طرفین ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت تداوم دیدارها به منظور هماهنگی و همکاری میان دو طرف توافق کردند.

در این نشست نزار محمد سعید آمیدی، وزیر محیط زیست، عباس کاظم عبید، رئیس اداره سازمان ها و کنفرانس های بین المللی و سرحد فتاح، کاردار در نمایندگی دائم عراق در نیویورک نیز حضور داشتند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا