سیاسی

الخزعلی: در مرحله کنونی نیاز به تعدیل قانون اساسی احساس می‌شود

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق تأکید کرد که به موفقیت دولت فعلی در ارائه خدمات اطمینان دارد.

میدل ایست نیوز: «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل حق تأکید کرد که به موفقیت دولت فعلی در ارائه خدمات اطمینان دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) الخزعلی در مصاحبه تلویزیونی گفت: رابطه من با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، فراتر از چارچوب هماهنگی نیست و ما به موفقیت دولت فعلی اطمینان زیادی داریم.

وی افزود که هیچ تاثیر و فشاری بر کار دولت وجود ندارد و خاطرنشان کرد: توافق شده است که دستگاه های امنیتی باید از وزن کشی های انتخابات کنار گذاشته شوند.

الخزعلی ادامه داد: ما هرگز به این فکر نکردیم که در دولت السودانی یک نهاد امنیتی را به دست آوریم؛ ما متوجه مسئولیت در ساختن کشور و موفقیت دولت هستیم.

وی با اشاره به اینکه چیزی به نام آخرین فرصت وجود ندارد و یک روند سیاسی مبتنی بر انتخابات وجود دارد، خاطرنشان کرد که السودانی در ارائه خدمات و مبارزه با فساد کاملاً صادق است.

وی گفت که در حال حاضر شاهد ثبات امنیتی و سیاسی هستیم که از سال 2003 تاکنون روی نداده است، و افزود: در صورت حمایت از دولت، فرصت واقعی و تاریخی برای پیشرفت اقتصادی وجود دارد.

خزعلی در ادامه گفت که ما هیچ رابطه ای با ایالات متحده امریکا نداریم و خاطرنشان کرد: حضور نظامی بیگانگان در عراق غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه گروه های عراقی هیچ ارتباطی با بمباران مقر امریکا در سوریه ندارند، افزود: ما به مرحله ای رسیده ایم که نیاز به اصلاح قانون اساسی احساس می شود.

وی ادامه داد: در قانون اساسی عراق موادی وجود دارد که با ماهیت شرایط کنونی تناسبی ندارد از جمله نظام پارلمانی که با شرایط کنونی کشور سازگار نیست.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا