اجتماعی

کشف 2 هزار سر قوچ مومیایی شده در معبد رامسس دوم در مصر

تیم باستان شناسی امریکایی-مصری از کشف اسرار جدیدی در معبد رامسس دوم خبر داد که شامل بیش از 2000 سر قوچ مومیایی شده است.

میدل ایست نیوز: تیم باستان شناسی امریکایی-مصری روز شنبه از کشف اسرار جدیدی در معبد رامسس دوم در ابیدوس، در جنوب مصر خبر داد که شامل بیش از 2000 سر قوچ مومیایی شده، یک ساختمان عظیم و بخش هایی از یک دیوار تاریخی است.

به گزارش «آناتولی» طبق اطلاعات تاریخی، معبد رامسس دوم در ابیدوس (1303-1213 قبل از میلاد) توسط فرعون رامسس دوم (حدود 1279-1212 قبل از میلاد) برای عبادت و انجام مراسم مذهبی پس از مرگش ساخته شد.

ابیدوس پایتخت تاریخی پادشاهی قدیم مصر (2686-2181 قبل از میلاد) است و در حال حاضر در شهر سوهاج در جنوب این کشور قرار دارد.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در بیانیه ای اعلام کرد که این تیم باستان شناسی، بیش از 2000 سر قوچ مومیایی شده مربوط به دوران بطلمیوسی (30 تا 332 قبل از میلاد) را در این معبد کشف کرد.

سامح اسکندر، رئیس تیم امریکایی، برآوردهای خود را از تعداد زیاد قوچ های مومیایی شده به دو احتمال نسبت داد؛ اولین مورد استفاده از آن ها به عنوان قربانی در طول پرستش بی سابقه قوچ در ابیدوس در دوره بطلمیوسی و دوم این که تقدیس رامسس دوم در ابیدوس پس از مرگ او هزار سال باقی بماند.

این تیم همچنین موفق به کشف بخش هایی از دیوار شمالی اطراف معبد و متعلقات آن و نیز ساختمانی عظیم با طراحی متفاوت و منحصر به فرد معماری شد که قدمت آن به دوران سلسله ششم (2345-1821 قبل از میلاد) در معبد بازمی گردد.

مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر نیز بر اهمیت این کشف که جزئیات مهمی از زندگی و تاریخ معبد رامسس دوم در ابیدوس و اطراف آن را آشکار می کند، تأکید کرد.

وی توضیح داد که این امر به دانستن زندگی در معبد برای بیش از دو هزار سال، از سلسله ششم تا دوره بطلمیوس، کمک زیادی می کند.

مصر هر از گاهی شاهد اکتشافات باستان شناسی است؛ چراکه این کشور مملو از آثار باستانی از جمله اهرام سه گانه معروف جیزه (یکی از عجایب هفتگانه جهان) است که به دوران باستان باز می گردد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا