اقتصادی

«آرامکو» مالک 10 درصد یک شرکت نفتی چینی شد

شرکت آرامکو مالکیت 10 درصد سهام شرکت پتروشیمی «رونگ شنگ» که تولیدات پتروشیمی محدودی در بورس شنگن دارد، را به ارؤش 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت آرامکو مالکیت 10 درصد سهام شرکت پتروشیمی «رونگ شنگ» که تولیدات پتروشیمی محدودی در بورس شنگن دارد، را به ارؤش 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد.

به گزارش «آناتولی»، شرکت آرامکو طی بیانیه خود گفت که این معامله نقش بزرگی در افزایش توسعه شرکت در فرایند پالایش و تولید مواد شیمیایی و بازاریابی در چین دارد.

مسئولان آرامکو گفتند که با این توافق، روزانه 480 هزار بشکه نفت خام را برای شرکت نفتی و پتروشیمی «ژی ژیانگ» وابسته به شرکت رونگ شنگ تأمین خواهد کرد.

شرکت رونگ شنگ مالک 51 درصد از سهام شرکت ژی ژیانگ است که بزرگترین مجتمع پالایشگاهی و تولید محصولات شیمیایی چین را در اختیار دارد و سالیانه 4.2 میلیون تن اتیلن تولید می کند.

این معامله پس از اعلام پروژه مشترک عربستان با چین تحت عنوان «آرامکو هوآژین» با ارزش بیش از 12 میلیارد دلار صورت گرفت تا یک پالایشگاه بزرگ و مجتمع تولید موادپتروشیمی در شمال شرق چین در سه ماهه دوم سال 2023 ساخته شود.

آرامکو که مالک 30 درصد از طرح «آرامکو هوآژین» است، روزانه حدود 201 هزار بشکه از نفت خام را به این مجتمع می فرستد.

شراکت آرامکو از طریق همکاری به شرکت رونگ شنگ و طرح مشترک آرامکو هوآژین روزانه حدود 690 هزار بشکه نفت خام را به تاسیسات تبدیل پتروشیمی وارد خواهد کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا