سیاسی

نامه وزیر خارجه آلمان به نچیروان بارزانی

وزیر امور خارجه آلمان، با اشاره به لزوم مقابله با خطرات تغییرات آب و هوایی تاکید کرد که کشورش به حمایت از عراق و اقلیم کردستان ادامه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، با اشاره به لزوم مقابله با خطرات تغییرات آب و هوایی تاکید کرد که کشورش به حمایت از عراق و اقلیم کردستان ادامه خواهد داد.

به گزارش «شفق نیوز» در بیانیه ریاست اقلیم کردستان آمده است «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه نامه ای از جانب وزیر امور خارجه آلمان دریافت کرد.

وزیر خارجه آلمان در این نامه بر ادامه حمایت کشورش از عراق و اقلیم کردستان تاکید و خاطرنشان کرد که نیروهای آلمانی به حضور خود در اقلیم کردستان ادامه خواهند داد.

بربوک تشکر و قدردانی آلمان برای میزبانی و پناه دادن به آوارگان حملات داعش از سال 2014 به ویژه آوارگان مسیحی و ایزدی، توسط اقلیم کردستان را ابراز کرد.

وی بر حمایت کشورش از بازگشت آوارگان به خانه‌ها و مناطق خود تاکید کرد و به همین منظور از اقلیم کردستان و عراق خواست تا در مورد این موضوع گفت‌وگو و کار کنند.

وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد که آلمان علاقه مند به اقدام جدی برای مقابله با خطرات تغییرات آب و هوایی در عراق و اقلیم کردستان است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا