سیاسی

هرتزوگ خواستار گفت‌وگوی بین احزاب درباره اصلاحات قضایی شد

رئیس جمهور اسرائیل به زودی میزبان گفت و گو میان احزاب نماینده در کنست در مورد قوانین بحث برانگیز اصلاحات قضایی خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «اسحاق هرتزوگ» رئیس جمهور اسرائیل به زودی میزبان گفت و گو میان احزاب نماینده در کنست در مورد قوانین بحث برانگیز اصلاحات قضایی خواهد بود.

به گزارش «آناتولی» سازمان پخش اسرائیل اعلام کرد احزاب کنست (پارلمان اسرائیل) در حال آماده شدن برای گفت و گو پیرامون اصلاحات در دفتر رئیس جمهور هستند.

منابع دفتر رئیس جمهور اسرائیل تاکید کرده اند که از تمام جناح های پارلمانی برای مشارکت در این گفت و گو دعوت خواهد شد.

سازمان پخش اسرائیل اعلام کرد که «جبهه دموکراتیک صلح و برابری» به ریاست ایمن عوده، نماینده کنست و «فهرست عربی برای تغییر» به ریاست احمد الطیبی گفتند که تا صبح روز سه‌شنبه دعوتی از هرتزوگ برای شرکت در نشست آتی دریافت نکرده‌اند.

این سازمان اشاره کرد که حزب «یش عتید» به ریاست یائیر لاپید و حزب «آبی و سفید» به ریاست بنی گانتز، نمایندگان خود را برای این گفت و گو تعیین کردند.

این سازمان به نقل از میراو میکائیلی، رهبر حزب مخالف «کارگر»، گفت که او می‌خواهد قانون اصلاحات قضایی را به طور کامل و نه برای توقف آن، لغو کند.

به دنبال تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر تعلیق تصویب قوانین «اصلاحات قضایی» به منظور امکان گفت و گو با مخالفان، هرتزوگ روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که میزبان گفت و گوی بین طرفین خواهد بود.

نزدیک به 12 هفته است که روزانه ده ها هزار اسرائیلی علیه اصلاحات قضایی که دولت نتانیاهو قصد اجرای آن را دارد تظاهرات می کنند.

این طرح شامل اصلاحاتی است که اختیارات دیوان عالی (بالاترین مقام قضایی) در اسرائیل را محدود می کند و به دولت کنترل انتصاب قضات را می دهد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا