اجتماعیسیاسی

۱۸ هزار ایرانی راهی عتبات شدند

سازمان حج و زیارت ایران از اعزام ۱۸ هزار زائر ایرانی در قالب حدود ۴۵۰ کاروان برای زیارت ائمه اطهار (ع) در عتبات عالیات عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان حج و زیارت ایران از اعزام ۱۸ هزار زائر ایرانی در قالب حدود ۴۵۰ کاروان برای زیارت ائمه اطهار (ع) در عتبات عالیات عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای ایران، «حمیدرضا محمدی» معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ایران با اعلام این خبر افزود: از این ۱۸ هزار زائر اعزامی حدود ۴ هزار نفر از طریق مرز هوایی راهی فرودگاه امام علی (ع) نجف و بغداد شده و بقیه از طریق سه مرز زمینی شلمچه، چذابه و مهران وارد کشور عراق شده‌اند.

وی  ادامه داد: هموطنان مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ائمه اطهار (ع) در کشور دوست و برادر عراق، می‌توانند با مراجعه به یکی از ۲۶۰۰ دفتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سراسر کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و اعزام به عتبات عالیات اقدام کنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ایران تصریح کرد: این دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت و بر اساس آیین نامه هیئت وزیران دارای مجوز فعالیت هستند و مردم می‌توانند پس از ثبت نام اعزام در قالب کاروان به عراق اعزام شوند.

محمدی اضافه کرد: کاروان‌های اعزامی در قالب ۶ و ۷ شب با نرخ‌های متفاوت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعزام از دیگر استان‌های ایران به عتبات عالیات بسته به میزان فاصله از مبدأ تا مقصد ارزیابی خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه اخذ روادید سفر به عتبات عالیات حذف شده است هر زائر ایرانی بر اساس قوانین عراق می‌تواند حداکثر به مدت یک ماه در آن کشور اقامت داشته باشد.

منبع
صدا و سیمای ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا