سیاسی

امیر عبداللهیان در مسکو: در گام نهایی امضای معاهده همکاری‌های مشترک ایران و روسیه قرار داریم

وزیر خارجه ایران که طی سفری رسمی به مسکو رفته، در دیدار همتای روس خود گفت که در گام نهایی امضای معاهده همکاری‌های مشترک ایران و روسیه قرار داریم.

میدل ایست نیوز: حسین امیر عبداللهیان، وزیرامورخارجه ایران در دیدار با وزیرخارجه روسیه گفت: در گام نهایی امضای معاهده همکاری‌های مشترک ایران و روسیه قرار داریم.

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان که شب گذشته به مسکو سفر کرده است، امروز چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در محل وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: بررسی‌ها روی معاهده راهبردی بلندمدت همکاری‌های دو کشور در روسیه نهایی شده و ایران هم آن را مورد بررسی قرار داده است؛ امیدوارم کمتر از یک ماه آینده ویرایش نهایی آن وزارت امور خارجه ایران انجام شود.

وی تاکید کرد: هیات‌های عالی‌رتبه ایران و روسیه در سطوح مختلف در حال تبادل نظر هستند و رؤسای جمهور دو کشور به‌صورت مستمر با یکدیگر تماس دارند.

وزیر امورخارجه ایران افزود: مناسبات ایران و روسیه در مسیر صحیح خود رو به جلو و پیشرفت است و امیدوارم همکاری‌های ما در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌ المللی به خوبی تداوم یابد.

وزیرخارجه روسیه نیز گفت: گفت‌وگوهای ایران و روسیه در زمینه‌های گوناگون فعالانه ادامه دارد و مسیر آن به جلو است‌.

لاوروف افزود: روابط و تبادل‌های دوجانبه در زمینه سیاسی، تجاری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی و همچنین در اجرای پروژه‌های کلیدی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بخش کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی روابط رشد پایداری داشته است و همکاری های نزدیکی را در امور بین الملل و منطقه‌ای داریم و امروز همه این مسائل در دستور کار مذاکرات ما قرار دارد.

لاوروف با تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان‌ ابراز امیدواری کرد که مذاکرات مفید و ثمربخشی‌ با همتای ایرانی‌ داشته باشد.

منبع
ایرناایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا