خبر اولسیاسی

توضیحات کاردار سفارت عراق در بحرین درباره دلیل احضارش

کاردار سفارت عراق در منامه توضیحی درباره احضار خود از سوی وزارت خارجه بحرین و وزارت خارجه عراق ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: مؤید عمر عبدالرحمن، کاردار سفارت عراق در منامه توضیحی درباره احضار خود از سوی وزارت خارجه بحرین و وزارت خارجه عراق ارائه کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وی گفت که یک سال است با هماهنگی با وزارت حمل و نقل بحرین برای راه اندازی خط پروازی بین عراق و بحرین تلاش می کنیم و مقامات عراقی تاکید کرده اند که همه نامه نگاری ها و مستلزمات تکمیل شده است.

وی افزود که پادشاه و ولیعهد بحرین، سفرا و رؤسای هیئت های دیپلماتیک را به افطار دعوت کردند و من با نخست وزیر بحرین که وزیر خارجه این کشور نیز همراه او بود، درباره گشایش خط پروازی بین دو کشور سخن گفتم.

عبدالرحمن اشاره کرد که پس از آن متوجه شدم که به دلیل صحبت کردن با ولیعهد و نخست وزیر بحرین یادداشت اعتراضی برایم صادر شده و گویا باید با وزیر سخن می گفتم.

کاردار سفارت عراق در بحرین بیان کرد که از این حادثه تعجب کردم زیرا همه دیپلمات ها در عراق با نخست وزیر دیدار می کنند و او به همه نیازهای آنها پاسخ می دهد.

پیش از این، وزارت خارجه عراق از احضار کاردار سفارت عراق در منامه به بغداد خبر داده بود.

وزارت خارجه بحرین نیز کاردار سفارت عراق در منامه را به دلیل نقض عرف دیپلماتیک احضار کرده بود.

پس از این رویداد، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین طی مکالمه ای تلفنی بر عمق روابط برادرانه تاریخی بین دو کشور در چارچوب احترام متقابل و تفاهم مشترک در همه سطوح تاکید کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا