اجتماعیاقتصادی

آماده سازی 90 طرح برای کاهش آلودگی هوا در عراق

وزارت برق عراق از آماده سازی 90 طرح موسسات دولتی این کشور برای کاهش آلودگی هوا در چارچوب حمایت از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش گازهای گلخانه ای خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق از آماده سازی 90 طرح موسسات دولتی این کشور برای کاهش آلودگی هوا در چارچوب حمایت از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش گازهای گلخانه ای خبر داد.

به گزارش «الصباح»، «شیماء صادق»، مدیر بخش کیفی وزارت برق عراق گفت که پس از آغاز اقدامات ملی در راستای حمایت از انرژی های تجدیدپذیر و تشکیل تیم «ایزو» با هماهنگی موسسات دولتی و سازمانی و عتبات حسینی و علوی، 90 طرح برای مقابله با آلودگی هوای کشور تعیین و تصویب شد.

وی گفت که این طرح ها بر اساس تخصص هر یک از موسسات و ادارات دولتی اجرایی خواهد شد و هر اداره و وزارتخانه مسئول اجرای طرح خاص خود است.

همچنین صادق به افتتاح بخش سنجش آلودگی هوا از سوی وزارت محیط زیست اشاره کرد که نمایندگان این وزارتخانه هم اکنون مشغول مطالعات زیست محیطی و بررسی آلودگی هوا در استان های مختلف هستند.

صادق خاطرنشان کرد که بخش کیفی وزارت برق در حال تلاش برای اجرای اقدامات ملی مصوب در سال 2021 و حمایت از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش گازهای گلخانه ای است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا