سیاسی

جنجال در عراق با خبر ناپدیدشدن متهم ترور «هشام الهاشمی»

پس از انتشار خبر ناپدیدشدن متهم اصلی پرونده ترور «هشام الهاشمی» این موضوع بار دیگر به بحث روز در عراق تبدیل شده است.

میدل ایست نیوز: پس از انتشار خبر ناپدیدشدن متهم اصلی پرونده قتل «هشام الهاشمی»، پژوهشگر عراقی در امور گروه های تروریستی مسلح در سال 2020، این موضوع بار دیگر به بحث روز در عراق تبدیل شده است.

به گزارش «روسیا الیوم»، کاربران شبکه های اجتماعی سندی منتسب به وزارت دادگستری عراق با امضای «خالد شوانی»، وزیر دادگستری در پایان دسامبر گذشته منتشر کرده اند که تاکید می کند نام «احمد حمداوی الکنانی» متهم اصلی ترور، در لیست های زندان های وابسته این وزارتخانه نیست.

«ندا حسن ماضی»، نماینده جنبش «امتداد»، در صفحه فیسبوک خود درباره جزئیات ناپدیدشدن الکنانی مطلبی منتشر کرد و گفت که پس از ترور کارشناس امنیتی عراقی، دادگاه در میان خبرهایی درباره فرار متهم یا فراری دادن وی، صدور حکم را 6 بار به تعویق انداخته است.

وی افزود که در همان زمان به همراه چند نماینده دیگر وارد عمل شده اما 5 درخواست آنها برای احضار متهم بی نتیجه بوده و وقتی که برای اطلاع از محل بازداشت وی از وزارت دادگستری استعلام کرده وزارت دادگسترده تأکید کرده که چنین زندانی ای در زندان وابسته به این وزارتخانه وجود ندارد.

ماضی ادامه داد که وزارت کشور هم به استعلام های مکرر وی پاسخ نداده است.

در اواسط ژوئیه 2021، مقامات عراق اعترافات الکنانی را منتشر و منابع قضایی در ابتدای مارس 2022 اعلام کردند که محاکمه وی به دلیل اعتراض ثانویه و ارسال دادخواست به دادگاه فرجام خواهی تا آغاز می 2023 به تعویق افتاده است.

ظاهرا الکنانی یکی افسران ارشد وزارت کشور و عضو یکی از گروه های مسلح بوده است.

قتل الهاشمی 47 ساله که از برجسته ترین کارشناسان امنیتی و سیاسی عراق بود، باعث ایجاد رعب و وحشت زیادی در محافل فعالان سیاسی و امنیتی عراق شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا