سیاسی

تأکید فؤاد حسین و سفیر روسیه در بغداد بر اهمیت کاهش تنش در منطقه

وزیر خارجه عراق در دیدار سفیر روسیه در بغداد روابط دوجانبه و تحولات منطقه و وضعیت پناهجویان عراقی در مرزهای بلاروس را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق در دیدار سفیر روسیه در بغداد روابط دوجانبه و تحولات منطقه و وضعیت پناهجویان عراقی در مرزهای بلاروس را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق امروز میزبان «البروس کوتراشف» سفیر روسیه در بغداد بود.

در این دیدار روابط دوجانبه و راه های تحکیم همکاری در زمینه های گوناگون در راستای منافع مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین آخرین تحولات منطقه و مسائل دارای اهمیت مشترک بررسی شد و دو طرف تاکید کردند که باید از شدت تنش ها کاسته شود و استفاده از مکانیسم گفت و گو، راه حل مناسبی برای مشکلات کنونی با هدف برقراری صلح و ثبات در منطقه است.

همچنین فواد حسین بر اهمیت دستیابی به تفاهمات مشترک و حل و فصل موضوع جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد؛ چرا که پیامدهای منفی آن بر امنیت جهانی و امنیت غذایی و انرژی تاثیر خواهد گذاشت.

دو طرف پرونده مهاجران عراقی و پناهجویان موجود در مرزهای لهستان و بلاروس را نیز بررسی کردند و وزیر خارجه عراق تاکید کرد که دولت این کشور گام های موثری برای بازگشت داوطلبانه شهروندانش به عراق اتخاذ کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا