سیاسی

تهران: از همه ظرفیت‌های خود برای تحقق صلح در یمن استفاده می کنیم

 وزارت خارجه ایران با تأکید بر اینکه راه حل بحران یمن کاملا سیاسی است، گفت که ایران از تمام ظرفیت خود به منظور پیشبرد صلح عادلانه در این کشور بهره می گیرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ایران با تأکید بر اینکه راه حل بحران یمن کاملا سیاسی است، گفت که ایران از تمام ظرفیت خود به منظور پیشبرد صلح عادلانه مبتنی بر واقعیت های یمن و برقراری صلح، ثبات و امنیت در این کشور بهره می گیرد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران شامگاه پنجشنبه در پاسخ به سئوال خبرگزاری رسمی «ایرنا» در خصوص سالگرد جنگ علیه یمن و آخرین وضعیت تحولات این کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود هیچ گاه جنگ را راه حل مشکلات و بحران های منطقه نمی داند و همواره بر حل و فصل مشکلات از طریق گفت وگو تاکید دارد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران از گشایش نسبی ایجاد شده ناشی از آتش بس دوم آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی و آرامش محدود ایجاد شده در این کشور پس از جنگی طولانی از سوی آمریکا که تبعات مستقیم و غیرمستقیم آن بیش از همه دامن غیرنظامیان، زنان و کودکان بیگناه را گرفته است، استقبال نموده و آن را زمینه مناسبی برای رسیدن به توافق نهایی ارزیابی می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: سال گذشته در روزهای پس از سالگرد هفتمین سال جنگ علیه یمن، گشایشی در روند مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل حاصل شد که امیدواریم در پرتو تلاش های اخیر و پیشرفت های حاصل شده، شاهد برقراری صلحی پایدار و عادلانه در این کشور باشیم.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، راهکار بحران یمن را سیاسی دانسته و بر لغو کامل محاصره، برقراری آتش بس سراسری، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و یکپارچگی، ایجاد روند سیاسی با حضور همه گروههای یمنی و بدون دخالت خارجی، لزوم توجه جدی به وضعیت انسانی در یمن و تسریع در ارسال کمک های انسان دوستانه تاکید می نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت خود به منظور پیشبرد صلح عادلانه مبتنی بر واقعیت های یمن و برقراری صلح، ثبات و امنیت در این کشور بهره گرفته و امیدواریم شاهد بازگشت ثبات و امنیت و تحکیم آرامش در این کشور بزرگ اسلامی باشیم.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا