اقتصادیسیاسی

عقب نشینی دولت لبنان از امضای قرارداد توسعه فرودگاه بیروت پس از انتقادات گسترده

پس از بحث و جدل های گسترده درباره عدم شفافیت قانونی، وزارت خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان روز پنجشنبه از قرارداد مربوط به توسعه فرودگاه بین المللی بیروت عقب نشینی کرد.

میدل ایست نیوز: پس از بحث و جدل های گسترده درباره عدم شفافیت قانونی، وزارت خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان روز پنجشنبه از قرارداد مربوط به توسعه فرودگاه بین المللی بیروت عقب نشینی کرد.

به گزارش «فرانس 24»، «علی حمیة»، وزیر خدمات عمومی لبنان در توئیتر خود نوشت که با وجود اهمیت این پروژه، به دلیل بحث و جدل های حقوقی کنونی در کشور و با هدف فیصله دادن به اختلافات نظرها لغو اجرای این طرح را اعلام می کنم.

حمیة پیش از این در نشست کمیسیون وزارت خدمات عمومی و حمل و نقل و انرژی و آب در پارلمان درباره قرارداد توسعه فرودگاه بین المللی رفیق الحریری به عنوان تنها فرودگاه مسافری این کشور صحبت کرده بود.

وی هفته گذشته از انعقاد قرارداد تاسیس پایانه ای جدید برای مسافران این فرودگاه بدون فشار به خزانه عمومی دولت خبر داده بود.

این وزارتخانه با شرکت هواپیمایی ال ای تی بیروت توافقنامه ای مبنی بر تامین مالی کامل نیازهای پروژه به ارزش 122 میلیون دلار امضا کرده بود که منوط به تکفل یک شرکت ایرلندی جهت فعالسازی پایانه جدید مسافربری به مدت 25 سال است.

این اقدام با انتقاد نمایندگان و سازمان ها و موسسات غیردولتی همراه شد که معتقد هستند که با قانون خرید عمومی صادر شده در سال 2021 همسو نیست و برخی هم به توانایی دولت موقت در انعقاد چنین قراردادهای بزرگی شک دارند.

منبع
فرانس 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا