سیاسی

واکنش شورای امنیت ملی ترکیه به سقوط بالگرد پ.ک .ک در عراق

ترکیه تاکید کرد که ادامه فضای مثبت حاکم بر روابط با یونان برای هردو طرف و منطقه مفید است.

میدل ایست نیوز: ترکیه تاکید کرد که ادامه فضای مثبت حاکم بر روابط با یونان برای هردو طرف و منطقه مفید است.

به گزارش «آناتولی»، شورای امنیت ملی طی بیانیه ای پس از جلسه ای که به ریاست «رجب طیب اردوغان» در آنکارا برگزار شد، اعلام کرد که تحولات اخیر در سوریه و عراق باعث فهم نیت واقعی افرادی شد که گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان و یگان های مدافع خلق را به انواع اسلحه از جمله بالگرد مسلح کردند.

این بیانیه افزود که اقدامات ممکن با هدف گذر از تمام پیامدهای منفی زلزله و همچنین راه های تامین رفاه شهروندان و نیروهای امنیتی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه خاطرنشان شده که این شورا از موفقیت عملیات های نیروهای امنیتی کشور در مبارزه با تهدیدات امنیتی داخلی و خارجی به ویژه گروه های تروریستی قدردانی می کند.

در این بیانیه تاکید شد که ترکیه قصد دارد تمام گروه های تروریستی تجزیه طلب را نابود سازد و هرگز اجازه نخواهد داد که مرزهایش تبدیل به گذرگاه تروریست ها شود.

همچنین پیامدهای منفی جنگ روسیه و اوکراین بر عدم ثبات در کشورهای منطقه و دریای سیاه بررسی شد و تلاش ها برای برقراری صلح پایدار در منطقه و نابودی کامل بحران های انسانی وجود دارد و این بیانیه تاکید کرد که ترکیه از نزدیک پیگیر تحولاتی است که می تواند در امنیت و ثبات منطقه موثر باشد.

منبع
اناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا