سیاسی

گزارشگر سازمان ملل خواستار اقدامات قاطع در حمایت از حقوق فلسطینیان شد

گزارشگر وابسته به سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر فلسطین خواستار اتخاذ گام ها و اقدامات جدی برای حمایت از حقوق ملت فلسطین از سوی جامعه جهانی شد.

میدل ایست نیوز: گزارشگر وابسته به سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر فلسطین خواستار اتخاذ گام ها و اقدامات جدی برای حمایت از حقوق ملت فلسطین از سوی جامعه جهانی شد.

به گزارش «آناتولی»، «فرانچسکا آلبانز» روز پنجشنبه طی بیانیه ای اشاره کرد که در پی خشونت های اسرائیل از سال جاری تا کنون، 80 فلسطینی کشته و بیش از 2 هزار نفر زخمی شده اند. همچنین 13 اسرائیلی در همین زمان به دست فلسطینیان کشته شده اند.

وی یادآور شد که موج خشونت و خشم در کرانه باختری از آغاز سال جاری نتیجه حتمی اشغال سرکوبگرانه و همچنین فرهنگ هنجارشکن و قانون گریزی اسرائیل است.

آلبانز اظهار کرد که جامعه بین الملل شاهد قربانی شدن تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی از سال های گذشته بوده و محکومیت های نمادین و عدم دخالت کارآمد باعث تشویق اسرائیل به ادامه فعالیت هایش می شود.

وی از سازمان ملل متحد خواست تا صرفا به آمارگیری از آسیب ها و دعوت به خویشتنداری بسنده نکرده و در برابر نقض های آشکار و فاحش سکوت پیشه نکند و تاکید کرد که جامعه بین الملل باید هر چه سریع تر گام های اصولی و قاطعانه ای برای حمایت از حقوق شهروندان فلسطینی اتخاذ کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا