سیاسی

منامه کاردار عراق را به دخالت در امور داخلی بحرین متهم کرد

مقامات بحرینی ضمن تاکید بر اینکه احضار کاردار عراق مربوط به تمهیدات تجاری زمینه حمل و نقل نیست، دلیل احضار وی در بحرین را توضیح دادند.

میدل ایست نیوز: مقامات بحرینی ضمن تاکید بر اینکه احضار کاردار عراق مربوط به تمهیدات تجاری زمینه حمل و نقل نیست، دلیل احضار وی در بحرین را توضیح دادند.

به گزارش «CNN»، «محمد عیسی العباسی»، سخنگوی مرکز ارتباطات ملی بحرین امروز (پنجشنبه 30 مارس) اظهار کرد که احضار کاردار عراق به وزارت امور خارجه بحرین و تحویل یادداشت اعتراض آمیز رسمی بنا به تخلفات مکرر وی مبنی بر دخالت در امور داخلی بحرین صورت گرفته است و به زمینه نقل و انتقالات تجاری دو کشور مربوط نیست.

وی در ادامه گفت که تخلفات کاردار عراق از عرف دیپلماتیک با ماموریت وی در تعارض است و تاکید کرد که بحرین هرگونه دخالت خارجی در امور خود را رد می کند و این موضوع با اصول منشور سازمان ملل متحد همخوانی ندارد.

همچنین العباسی، از تصمیم وزارت امور خارجه عراق برای جایگزینی کاردار عراق در بحرین تشکر کرد و گفت که پس از تماس تلفنی «عبداللطیف بن راشد الزیانی»، وزیر امور خارجه بحرین با «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق این تصمیم گرفته شد.

شب گذشته مؤید عمر عبدالرحمن، کاردار سفارت عراق در منامه در توضیح علل احضار خود به وزارت خارجه بحرین گفته بود که علت آن مذاکرات مستقیم وی با ولیعهد و نخست وزیر بحرین به جای وزیر خارجه بوده است.

کاردار سفارت عراق در بحرین بیان کرد که از این حادثه تعجب کردم زیرا همه دیپلمات ها در عراق با نخست وزیر دیدار می کنند و او به همه نیازهای آنها پاسخ می دهد.

پیش از این، وزارت خارجه عراق از احضار کاردار سفارت عراق در منامه به بغداد خبر داده بود.

وزارت خارجه بحرین نیز کاردار سفارت عراق در منامه را به دلیل نقض عرف دیپلماتیک احضار کرده بود.

پس از این رویداد، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین طی مکالمه ای تلفنی بر عمق روابط برادرانه تاریخی بین دو کشور در چارچوب احترام متقابل و تفاهم مشترک در همه سطوح تاکید کردند.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا