خبر اولسیاسی

توافق مصر و سوریه درباره حفظ کانال های ارتباطی در مرحله پیش رو

وزرای خارجه مصر و سوریه ضمن بررسی ابعاد گوناگون بحران در سوریه درباره حفظ کانال های ارتباط در مرحله آینده برای تأمین منافع دو ملت توافق کردند.

ميدل ایست نیوز: وزرای خارجه مصر و سوریه ضمن بررسی ابعاد گوناگون بحران در سوریه درباره حفظ کانال های ارتباط در مرحله آینده برای تأمین منافع دو ملت توافق کردند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه مصر، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه پس از ورود به قاهره با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر پشت درهای بسته دیداری دوجانبه داشت و پس از آن نشستی با حضور هیئت‌های مشترک برگزار شد که در آن ابعاد گوناگون روابط مصر و سوریه و راه‌های تقویت آن در راستای منافع دو ملت بررسی شد.

در این دیدار راه‌های کم به ملت سوریه برای بازیابی وحدت و حاکمیت کامل خود بر خاک این کشور و رویارویی با چالش‌های روزافزون و متراکم از جمله پشت سر گذاشتن پیامدهای زمین‌لرزه ویرانگر اخیر بررسی شد.

وزیر خارجه مصر در این باره بر حمایت کامل کشورش از حل و فصل سیاسی فراگیر بحران سوریه بر اساس قطع‌نامه 2254 شورای امنیت و بر حمایت از تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه  و ضرورت انجام اقدامات لازم برای تحقق توافق ملی و اعتمادسازی و ادامه جلسات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه تأکید کرد.

شکری حل و فصل فراگیر بحران سوریه را موجب کاهش دخالت‌های خارجی در امور این کشور و بازیابی امنیت و ثبات کامل و حفظ وحدت و حاکمیت سوریه و پایان یافتن همه انواع تروریسم و بازگشت آوارگان و پایان مصیبت‌های ملت سوریه و در نهایت تقویت ثبات و توسعه کشورهای عربی دانست.

وزیر خارجه سوریه نیز از مواضع مصر در حمایت از دمشق و از امدادرسانی به زلزله‌زدگان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که مرحله آینده شاهد تقویت هم‌بستگی عربی با سوریه و کمک به پشت سر گذاشتن بحران در این کشور باشد.

وی همچنین توضیحاتی درباره ابعاد گوناگون بحران سوریه در ابعاد اقتصادی و انسانی و امنیتی ارائه کرد و طرفین بر ضرورت حفظ ارتباط دوجانبه در عرصه‌های گوناگون بر تحقق منافع دو کشور و دو ملت توافق کردند.

وزیر خارجه سوریه امروز در اولین سفر رسمی پس از 12 سال وارد قاهره شد.

منبع
وزارت خارجه مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا