سیاسی

گروندبرگ: آتش بس یمن همچنان پابرجا است

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن خاطرنشان کرد که بهبود اوضاع، تنها با «حل‌وفصل جامع منازعه» آغاز خواهد شد.

میدل ایست نیوز: فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن خاطرنشان کرد که بهبود اوضاع، تنها با «حل‌وفصل جامع منازعه» آغاز خواهد شد.

به گزارش «العربیه» هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن، اعلام کرد که آتش‌بس در این کشور «تا حد زیادی همچنان پابرجا است» و بسیاری از مفاد آن تاکنون به اجرا درآمده است.

گروندبرگ در گزارشی که دوم ائریل در پایگاه اینترنتی یمنی «المشاهد» و در حساب رسمی خود در «تلگرام» منتشر کرد، افزود: «مهم‌ترین تاثیر نویدبخش آتش‌بس، تسهیل فرصت راه‌اندازی یک فرآیند سیاسی فراگیر با هدف پایان دادن به منازعه به روشی جامع و پایدار است.»

وی ادامه داد: «امروز با توجه به شتاب‌گیری ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به صلح در یمن، تحقق این فرصت، امکان‌پذیر است، اما خطرات بزرگی همچنان وجود دارد. خطراتی مانند تشدید تنش نظامی، اقتصادی و درگیری‌های لفظی در هفته‌های اخیر، شکنندگی دستاوردهای آتش‌بس را در صورتی که مبتنی بر پیشرفت سیاسی در راستای راه‌حل مسالمت‌آمیز نباشد، گوشزد می‌کند.»

گروندبرگ تاکید کرد که دولت و انصارالله باید برای اجرای گفت و گوهای جدی و مسئولانه با هم آمادگی داشته باشند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با بیان این که به‌رغم تداوم آتش‌بس، هیچ توافق موقتی نمی‌تواند به طور پایدار، درد و رنج طولانی‌مدت همه مردم یمن را برطرف سازد، خاطرنشان کرد که بهبود اوضاع، تنها با «حل‌وفصل جامع منازعه» آغاز خواهد شد.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا