سیاسی

دیدار الحلبوسی و السیسی

رئیس پارلمان عراق در دیدار با رئیس جمهوری مصر، بر تمایل کشورش به تحکیم روابط با برادران خود و تداوم همکاری ها در تمام سطوح تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس پارلمان عراق در دیدار با رئیس جمهوری مصر، بر تمایل کشورش به تحکیم روابط با برادران خود و تداوم همکاری ها در تمام سطوح تأکید کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست پارلمان عراق، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق، روز یکشنبه در قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در کاخ الاتحادیه دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار دو طرف ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان، آرزو کردند این ماه، ماه خیر و صلح برای ملت های عرب و جهان باشد.

در این دیدار روابط دوجانبه میان دو کشور برادر، اهمیت تلاش برای ارتقاء چشم‌انداز همکاری‌های راهبردی، تحولات اوضاع سیاسی منطقه و برخی از موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله ثبات اوضاع در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس پارلمان عراق در این دیدار با تأکید بر اینکه عراق مایل به تحکیم روابط با برادران خود و تداوم همکاری ها در تمام سطوح است، خواسته عراق را برای همکاری بیشتر با مصر و اهمیت فعالسازی سازوکار همکاری های سه جانبه میان عراق، مصر و اردن ابراز کرد.

رئیس جمهور مصر نیز بر آمادگی کامل کشورش برای همکاری با عراق در تمام زمینه ها، چه در سطح دوجانبه و چه در سطح همکاری های سه جانبه (مصر، عراق و اردن) تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش پارلمان های مصر و عراق در تقویت همکاری ها، بر حمایت کشورش از امنیت و ثبات عراق تأکید کرد.

منبع
دفتر ریاست پارلمان عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا