اقتصادی

عراق هر بشکه نفت را 10.8 دلار ارزان تر به اردن می فروشد

شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد میانگین نرخ نفت خام صادراتی عراق به اردن در ماه مارس به 62 دلار و 56 سنت رسیده است.

میدل ایست نیوز: شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد میانگین نرخ نفت خام صادراتی عراق به اردن در ماه مارس به 62 دلار و 56 سنت رسیده است.

به گزارش روزنامه الصباح، عراق هر بشکه نفت خام را در ماه مارس گذشته، 10 دلار و 81 سنت کمتر از نرخ رسمی فروش نفت خود که 73 دلار و 37 سنت بوده به اردن فروخته است.

سومو در آماری که در پایگاه خود منتشر کرده، آورده است: مجموع صادرات نفت عراق به اردن طی ماه مارس گذشته 309 هزار و 841 بشکه و میانگین صادرات نیز حدود 10 هزار بشکه در روز بوده است.

سومو اعلام کرده که میانگین نرخ هر بشکه نفت فروخته شده به اردن 62 دلار و 56 سنت بوده و ارزش واردات نفت اردن طی یک ماه به 19 میلیون و 383 هزار دلار رسیده است.

کابینه عراق در نشست خود در تاریخ 28 مارس 2023 پیشنهادی را در مورد توافق بر سر امضاء تفاهم تأمین نفت خام میان وزارت نفت عراق و وزارت نیرو و منابع معدنی اردن به مدت یکسال از تاریخ اجرای آن تصویب کرد.

اردن در سپتامبر 2021 به موجب توافق خرید 10 هزار بشکه نفت خام در روز از میدان کرکوک، محموله های نفتی را دریافت کرد.

این توافق در فوریه 2022 پس از انقضای اعتبار آن متوقف شد و در آوریل همان سال از سر گرفته شد و تا ماه اوت ادامه یافت و سرانجام در سپتامبر 2022 مجددا ازسرگرفته شد.

عراق نفت خام را با نرخ ترجیحی و با میانگین 10 هزار بشکه در روز به اردن صادر می کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا