سیاسی

اقلیم کردستان عراق آلوده به 7 میلیون مین

 اداره کل امور مین روبی استان سلیمانیه عراق از وجود 7 میلیون مین در اقلیم کردستان خبر داد و تاکید کرد که بیشترین تعداد مین در سلیمانیه است و بغداد خواستار تخصیص امکانات و بودجه بیشتری برای حل این موضوع شد.

میدل ایست نیوز: اداره کل امور مین روبی استان سلیمانیه از وجود 7 میلیون مین در اقلیم کردستان عراق خبر داد و تاکید کرد که بیشترین تعداد مین در سلیمانیه است.

به گزارش الصباح، «محسن السید البرزنجی»، مدیر کل اداره امور مین یابی استان سلیمانیه گفت که از سال 2004، 50 درصد از مساحت زمین های مین گذاری شده این استان به میزان 234 میلیون متر مربع پاکسازی شده است و خیریه های عمومی نقش زیادی در مین زدایی ها داشته اند.

وی افزود که بر اساس استانداردهای جهانی، هم اکنون عملیات مین زدایی در سلیمانیه به کندی پیش می رود و مناطق مین گذاری هم در منطقه کوهستانی هستند و مین زدایی در زمستان هم به دلیل بارش برف متوقف می شود و سیل هایی که در منطقه رخ می دهد باعث جا به جایی مکان مین ها شده و مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

البرزنجی گفت که تا کنون 1500 نفر به دلیل وجود مین ها دچار معلولیت شده اند و 6500 تن دیگر جان باخته اند.

وی از دولت فدرال عراق خواست که بودجه بیشتری برای اتمام مین زدایی و همچنین دوره های آموزشی آن و فراهم سازی برخی ابزارهای این عملیات فراهم کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا