خبر اولسیاسی

حمله اسرائیل به غزه و لبنان/ شلیک بیش از 44 راکت به شهرک های اسرائیل

صبح روز جمعه یک شبکه رسمی عبری گزارش داد که شب گذشته 44 موشک از نوار غزه به سمت شهرک های اسرائیلی در مجاورت آن شلیک شد.

میدل ایست نیوز: صبح روز جمعه یک شبکه رسمی عبری گزارش داد که شب گذشته 44 موشک از نوار غزه به سمت شهرک های اسرائیلی در مجاورت آن شلیک شد.

به گزارش «آناتولی» کانال تلویزیونی کان اسرائیل در توییتی نوشت: 44 موشک در طول شب به سمت جنوب (اسرائیل) شلیک شد.

این کانال افزود: حدود نیمی از این موشک ها توسط سامانه «گنبد آهنین» رهگیری شده و نیمی دیگر در مناطق باز سقوط کرده است.

شب گذشته پس از شلیک گلوله‌های موشکی گروه‌های مسلح فلسطینی در پاسخ به حملات جنگنده‌های اسرائیلی به اهدافی در نوار غزه، آژیرهای هشدار در شهرک‌های موسوم به «حومه غزه» به صدا درآمد.

مقامات اسرائیلی پناهگاه‌هایی را در شهرک‌های جنوب، شمال و مرکز اسرائیل از جمله اطراف تل آویو باز کردند.

ارتش اسرائیل در دو بیانیه جداگانه اعلام کرد که حملاتش منجر به هدف قرار دادن 6 پایگاه تولید تسلیحات متعلق به حماس در شمال و مرکز نوار غزه و 3 تونل شد.

در همین حال، گروه‌های مسلح فلسطینی اعلام کردند که در آسمان نوار غزه با موشک‌های زمین به هوا با جنگنده‌های اسرائیلی مقابله کرده‌اند.

ارتش اسرائیل همچنین سحرگاه روز جمعه از بمباران زیرساخت ها و اهداف سازمان حماس در جنوب لبنان خبر داد و افزود: ارتش اسرائیل به حماس اجازه عملیات از لبنان را نخواهد داد.

ارتش اسرائیل دولت لبنان را مسئول تمام حملات انجام شده از خاک خود دانست.

پس از شلیک 34 موشک که روز پنجشنبه ارتش اسرائیل اعلام کرد از خاک لبنان به سمت منطقه الجلیل در شمال اسرائیل شلیک شده، امروز نیز 3 موشک از لبنان برای بار دوم به سمت اسرائیل شلیک شد.

در حالی که هیچ حزب لبنانی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفت، روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که تخمین زده می شود شلیک موشک در واکنش به حوادث اخیر در مسجدالاقصی بوده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، دولت لبنان و جنبش فلسطینی «حماس» را مسئول شلیک موشک از لبنان دانست و گفت که در حال بررسی احتمال دخالت ایران در این حادثه است.

اسرائیل همچنین اعلام کرد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 9 موشک از نوار غزه به سمت منطقه مرزی غزه در جنوب اسرائیل شلیک شده که بیشتر آنها بدون ایراد آسیب یا خسارتی در مناطق باز سقوط کرده اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که ارتش اسرائیل طی ساعات گذشته به ۳ هدف در جنوب لبنان و ۱۰ هدف در نوار غزه حمله کرده‌ است.

ارتش اسرائیل همچنین افزود: «ما به‌طور منظم وضعیت میدانی را ارزیابی می‌کنیم و بر این اساس به حملات علیه حماس در غزه و لبنان ادامه می‌دهیم».

سخنگوی ارتش اسرائیل با اعلام تقویت یگان‌های پیاده‌نظام و توپخانه‌ای در شمال و جنوب فلسطین اشغالی، گفت: ‌«دولت لبنان مسئول هر اتفاقی در داخل خاک خود از جمله شلیک موشک است. ما اجازه نمی‌دهیم حماس از لبنان فعالیت کند».

پلیس اسرائیل طی دو شب گذشته به مصلی القبلی در مسجد الاقصی در قدس شرقی یورش برد و نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار داد و صدها نفر از آنان را دستگیر کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا