اجتماعیسیاسی

200 هزار عمره گزار عراقی از مرز زمینی وارد عربستان شدند

عربستان اعلام کرد بیش از 200 هزار عراقی برای انجام مناسک عمره از طریق مرز زمینی عرعر وارد این کشور شدند.

میدل ایست نیوز: عربستان اعلام کرد بیش از 200 هزار عراقی برای انجام مناسک عمره از طریق مرز زمینی عرعر وارد این کشور شدند.

به گزارش «روداو» ناصر سعیدان، رئیس انجمن توسعه ملی در مرز عرعر عربستان گفت: ما در این گذرگاه مرز پذیرای زائران و میهمانان خدا هستیم و تمامی خدمات پذیرایی را در اختیار آن ها قرار می دهیم.

آمارهای عربستان حاکی از آن است که بیش از 200 هزار عمره گزار عراقی و بیش از 4 هزار اتوبوس و 2 هزار و 750 خودرو در موسم عمره اخیر از طریق مرز زمینی عرعر وارد خاک عربستان شدند.

طرف سعودی تمامی امکانات و آمادگی های خود را برای پذیرایی از عمره گزاران عراقی برای کاهش رنج آنان حین سفر به کار گرفته و محل هایی را برای استراحت و صرف افطار و سحری مهیا کرده است.

هزینه سفر عمره زمینی در عراق حدود 500 دلار و سفر هوایی نیز حدود هزار دلار است و به دلیل تفاوت زیاد در هزینه، بخش زیادی از مردم عراق سفر زمینی را برای انجام مناسک حج انتخاب می کنند.

در اقلیم کردستان عراق سفرهای زمینی برای عمره وجود ندارد؛ به همین خاطر مردم از طریق کاروان های خارج از اقلیم کردستان اقدام می کنند و قرار است حدود 15 درصد از حجاج اقلیم کردستان عراق، از طریق مرز زمینی برای انجام مراسم حج آینده وارد عربستان شوند.

منبع
روداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا