سیاسی

دیدار وزرای خارجه و دفاع ژاپن با پادشاه اردن

پادشاه اردن در دو دیدار جداگانه با وزیر خارجه و وزیر دفاع ژاپن دیدار و راه های توسعه همکاری میان دو کشور را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز دوشنبه در دیدارهای جداگانه با یوشیماسا هایاچی، وزیر خارجه و یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا) در این دیدارها که با حضور حسین بن عبدالله ثانی، ولیعهد اردن و ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور برگزار شد، عمق شراکت راهبردی میان اردن و ژاپن و راه های توسعه همکاری میان دو کشور بررسی و بر اهمیت تداوم هماهنگی و رایزنی در قبال موضوعات مختلف دارای توجه مشترک تأکید شد.

پادشاه اردن در دیدار با وزیر خارجه ژاپن، از حمایت این کشور از اردن در بخش های مختلف قدردانی کرد.

وزیر خارجه اردن نیز روابط دوستانه مستحکم میان دو کشور را ستود و تمایل کشورش در ارتقاء این روابط در زمینه های مختلف را ابراز کرد.

در این دیدار تحولات منطقه ای و جهانی و کمک های انجام شده برای رسیدن به راه حل های سیاسی در مقابله با چالش ها و بحران های منطقه بررسی شد.

تحولات مربوط به موضوع فلسطین از دیگر محورهای گفت و گو در این دیدار بود و ملک عبدالله بر لزوم آرامش و کاهش تنش در سرزمین فلسطین و توقف هرگونه اقدام یک جانبه در برهم زدن ثبات و تضعیف فرصت های رسیدن به صلح تأکید کرد.

پادشاه اردن همچنین در دیدار با وزیر دفاع ژاپن، راه های تقویت همکاری دفاعی میان دو کشور و نقش ژاپن در حمایت از تلاش ها در تحقق صلح در منطقه و جهان را بررسی کرد.

در این دیدار به تلاش های منطقه ای و جهانی در نبرد با تروریسم بر اساس رویکری کلی نگر و راه های تداوم همکاری و هماهنگی میان دو کشور در این خصوص پرداخته شد.

وزیر دفاع ژاپن نیز از نقش اردن به رهبری ملک عبدالله در تقویت صلح و امنیت جهانی قدردانی کرد.

منبع
پترا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا