اجتماعی

شب های ماه رمضان در کشورهای عربی

کشورهای عربی در شب های ماه رمضان شاهد رویدادها و فعالیت های سرگرم کننده از جمله جشنواره ها، مسابقات، فعالیت های فرهنگی و نمایش های مختلف هنری هستند.

میدل ایست نیوز: در این روزها کشورهای عربی شاهد رویدادها و فعالیت های سرگرم کننده ای هستند که شب های ماه مبارک رمضان را زینت می بخشند، از جمله آنها جشنواره ها، مسابقات، بازی های سرگرم کننده، فعالیت های فرهنگی و نمایش های مختلف هنری است.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، در کشور عربستان سعودی در ماه مبارک رمضان، فعالیت های متنوع فرهنگی در مناطق مختلف کشور در فضایی رمضانی برگزار می شود.

خیمه ماه رمضان در ریاض، پایتخت عربستان برای تقدیم افطار و سحری، پذیرای بازدیدکنندگان خود است، علاوه بر فعالیت های متنوعی مانند منطقه کودک و میزهای بازی و بازار و دیگر فعالیت ها که مناسب همه افراد خانواده است.

همچنین بر اساس بیانیه وزارت فرهنگ عربستان سعودی، فعالیت های مربوط به رسم قرقیعان و آنچه از آهنگ‌ ها و اجراهای هنری همراه آن است در مکان ‌های مختلف، از جمله خیمه ماه رمضان برگزار می شود.

شهرهای عربستان سعودی شاهد شب های شعر، نمایشگاه های فرهنگی و تاریخی است و فعالیت های فرهنگی عربستان که مرتبط با ماه مبارک رمضان است و در کنار آن مسابقات ورزشی و غیره نیز برگزار می شود.

ماه مبارک رمضان در کشور قطر شامل فعالیت های مختلفی است که مناسب همه افراد خانواده است و در همه شب های ماه رمضان برگزار می شود.

نمایشگاه کتابی که توسط وزارت فرهنگ قطر در آغاز ماه مبارک رمضان برپا شده است، علاوه بر فعالیت های هنری و فرهنگی برای کودکان و بزرگسالان، مجموعه ای از کلاس ها و سمینارهای مذهبی و فرهنگی و نمایشگاهی از پروژه های تولیدی را برگزار می کند.

همچنین فعالیت های مختلف در مشیرب قلب شهر دوحه در طول ماه مبارک برگزار می شود و از شب تا زمان سحر ادامه دارد و شامل فعالیت های فرهنگی و تفریحی و کمپین های خیریه و فعالیت های اجتماعی است تا برای خانواده ها و بازدیدکنندگان در سن های مختلف فرصتی برای جشن گرفتن در ماه مبارک رمضان را فراهم کند.

در ماه مبارک رمضان در کشور امارات متحده عربی، شب های ماه مبارک پر از رویدادها و فعالیت های منحصر به فرد است که حال و هوای ماه رمضان را دارد، از جمله وعده های افطار و سحری و بازارهای رمضانی و مجسمه های نورانی برای جشن ماه مبارک که در نقاط مختلف کشور قرار دارد، علاوه بر بهترین برنامه های تبلیغی و تفریحی که مناسب همه افراد خانواده است.

همچنین در ماه مبارک رمضان در کشور کویت، هتل ‌های معروف و بازارهای بزرگ مانند همیشه، خیمه های ماه مبارک رمضان را برای افزایش شادی در دیدارهای خانواده ها و دوستان در این ماه برپا می ‌کنند.

خانواده ها مایلند که اوقات خوشی را در خیمه ماه مبارک رمضان و دیوانیات سپری کنند و جشن بگیرند و انواع خوراکی ها و شیرینی ها و نوشیدنی ها را میل کنند.

در ماه مبارک رمضان در بحرین، تئاتر ملی بحرین نمایش های هنری و فرهنگی مختلفی را ارائه می کند و مجتمع های تجاری، مجموعه ای از فعالیت هایی را که نشان دهنده فرهنگ اصیل مردم بحرین است، برگزار می کنند.

در کشور عمان در ماه مبارک رمضان در برخی از پارک های عمومی در کنار خیمه ماه رمضان، فعالیت های مختلفی برگزار می شود که شامل فعالیت های متنوعی در تئاتر و سینما و مسابقات فرهنگی و تفریحی است.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا