اقتصادیسیاسی

مذاکرات رئیس بانک مرکزی عراق با خزانه داری امریکا درباره تثبیت نرخ ارز

وزارت خزانه داری امریکا بر آمادگی خود برای کمک به بانک مرکزی عراق در تحقق ثبات در نرخ تبدیل دلار در برابر دینار تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خزانه داری امریکا بر آمادگی خود برای کمک به بانک مرکزی عراق در تحقق ثبات در نرخ تبدیل دلار در برابر دینار تأکید کرد.

به گزارش روزنامه «الصباح»  طبق بیانیه دفتر رسانه ای بانک مرکزی عراق، روز چهارشنبه علی محسن العلاق، رئیس بانک مرکزی عراق، در حاشیه نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری امریکا، دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: در این  دیدار دو طرف درباره تسهیل اقدامات بانک مرکزی عراق در روند نقل و انتقالات مالی گفت و گو کردند.

وزارت خزانه داری امریکا انعطاف و آمادگی بالای خود برای کمک به بانک مرکزی عراق در تلاش هایش برای دستیابی به ثبات نرخ ارز را اظهار کرد.

در این بیانیه به نقل از ریاست بانک مرکزی عراق تأکید شده است که وی با دستیار وزیر خزانه داری امریکا برای افزایش ارتباطات میان تیم های فنی دو طرف در اجرای اقدامات تسهیل کننده توافق شده در این دیدار، در مدت کوتاهی به توافق رسیده است.

دیروز چهارشنبه دیدارهای هیئت عراقی با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن، پایتخت امریکا، با حضور العلاق و طیف سامی، وزیر دارایی عراق، آغاز شد.

در ماه های گذشته و با اجرای قوانین بین المللی درباره خرید و فروش ارز توسط بانک های عراق، قیمت دلار در بازار عراق به صورت چشمگیری افزایش یافت و قیمت هر دلار به بیش از 1650 دینار رسید.

در پی این افزایش قیمت ارز، دولت عراق قیمت رسمی دلار را از 1470 دینار به 1300 دینار کاهش داد. پس از آن قیمت دلار در بازار آزاد عراق روند کاهشی پیدا کرد و به کم تر از 1450 دینار رسید.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا