اقتصادی

نخست وزیر قطر: صندوق سرمایه گذاری در آینده مانند «چاه نفت» عمل می کند

نخست وزیر قطر گفت که اگر دوران نفت و گاز به پایان برسد، صندوق سرمایه گذاری کشورش نقش «چاه نفت» را بر عهده خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفت که اگر دوران نفت و گاز به پایان برسد، صندوق سرمایه گذاری کشورش نقش «چاه نفت» را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش «الخلیج آنلاین» آل ثانی شامگاه پنج شنبه در اولین مصاحبه اختصاصی با تلویزیون قطر افزود: هیچ پولی از سازمان سرمایه گذاری قطر برداشت نمی شود مگر با تصمیمات عالی؛ زیرا این سرمایه برای نسل های آینده است و در آینده (مانند) یک «چاه نفت» عمل خواهد کرد.

محمد بن عبدالرحمن در اولین مصاحبه خود از زمان تصدی پست نخست وزیری در ماه مارس گذشته گفت که صندوق دولتی کشورش یکی از بزرگترین صندوق های دولتی در جهان است.

این مقام قطری وجوه دولتی را «بیمه ای برای نسل های آینده» توصیف کرد و گفت که ظرف دو ماه آینده، دوحه «برنامه سوم توسعه» را در چارچوب چشم انداز 2030 برای تنوع بخشیدن به اقتصاد اجرا می کند.

وی با بیان اینکه دولت قطر سیاست تنوع اقتصادی و منابع درآمدی را اتخاذ کرده و در این مسیر گام های بلندی برداشته گفت: دولت ما طی 30 سال گذشته 38 برابر جهش اقتصادی داشته است.

وی گفت: قطر بخشی از جهان است که بحران های اقتصادی را پشت سر می گذارد و عملکرد اقتصادی آن در مقایسه با سایر کشورهای جهان از نظر سطح تورم خوب است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا