سیاسی

دیدار برت مک گورک با وزیر خارجه عربستان در جده

وزیر امور خارجه عربستان و هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید دیدار و راه های همکاری مشترک دو کشور را با یکدیگر بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه عربستان و هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید دیدار و راه های همکاری مشترک دو کشور را با یکدیگر بررسی کردند.

به گزارش «الخليج آنلاين»، وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که در دیدار «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان و «برت مک گورک»، هماهنگ کننده  امور خاورمیانه کاخ سفید، راه های تحکیم هماهنگی مشترک در چارچوب منافع دو کشور و تحولات منطقه و جهان بررسی شد.

طی دو روز گذشته، این دومین دیداری است که بین یک مقام عربستانی و امریکایی بلندپایه صورت می گیرد.

پیش از این «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان با «لندسی گراهام»، سناتور امریکایی دیدار کرد و به بررسی مسائل مورد توجه مشترک دو کشور پرداخت.

گراهام در صفحه توئیتر خود نوشت که دیدار بسیار مفیدی با محمد بن سلمان داشته است و تاکید کرد که فرصت تحکیم و بهبود روابط و همکاری بین دو کشور در حال تحقق است.

این دیدار در شرایطی صورت می گیرد که امریکا و عربستان به دلیل همگرایی چین و عربستان، تلاش های این کشور برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب و تصمیم کاهش تولید نفت تا پایان سال دچار تنش هایی شده اند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا