خبر اولسیاسی

پایان نشست جده با تأکید بر ضرورت نقش پیشگام کشورهای عربی در حل بحران سوریه

نشست مشورتی وزرای خارجه شورای همکاری و عراق و مصر و اردن در جده با توافق بر برداشتن گام‌های بیشتر جهت تحقق ثبات در سوریه و تقویت نهادهای حکومت به پایان رسید.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که نشست مشورتی وزرای خارجه شورای همکاری و عراق و مصر و اردن در جده با توافق بر برداشتن گام‌های بیشتر جهت تحقق ثبات در سوریه و تقویت نهادهای حکومت به پایان رسید.

به گزارش «الجزیره»، در بیانیه رسمی وزارت خارجه عربستان که بامداد امروز (شنبه 15 آوریل) منتشر شد، آمده که وزرای خارجه این کشورها توافق کردند که راه حل سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است و تأکید کردند که لازم است کشورهای عربی نقشی پیشگام در تلاش‌ها برای پایان دادن به این بحران داشته باشند.

این بیانیه افزوده که در این نشست بر اهمیت حل بحران انسانی در سوریه و تأمین شرایط لازم برای ارسال کمک‌ها و فراهم کردن شرایط بازگشت پناهجویان و آوارگان تأکید شد.

حاضران در این نشست همچنین بر اهمیت کانون مسئله فلسطین تأکید و حملات اسرائیل به مسجد الاقصی و اقدامات نامشروع اسرائیل را که موجب تضعیف راه حل دو کشوری می‌شود محکوم کردند.

این نشست یک ماه پیش از برگزاری نشست سران اتحادیه عرب به میزبانی عربستان برگزار شده است. برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که عربستان در پی بررسی موضوع پایان تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب است.

روز چهارشنبه، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در اولین سفر پس از ناآرامی‌ها در این کشور به عربستان سفر کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا