اجتماعی

مشهورترین غذاهای ماه مبارک رمضان در کشورهای عربی

هر کشور عربی دارای غذاهای سنتی ویژه خود در ماه مبارک رمضان بوده که گویای فرهنگ خاص آن کشور است.

میدل ایست نیوز: به نوشته وبگاه سائح، مسلمانان هر سال بی صبرانه در انتظار ماه مبارک رمضان هستند و هر کشور عربی دارای آداب و رسوم خاص خود در این ماه مبارک است.

به جز عبادت و روزه، سفره ماه مبارک رمضان از مهم ترین ویژگی های ماه رمضان است؛ چنان که مسلمانان پس از ساعات طولانی روزه برای افطار دور آن جمع می شوند و  بسیاری از خوراکی ها و شیرینی های ویژه ماه مبارک رمضان را شامل می شود و هر کشور عربی دارای مجموعه ای از غذاهای سنتی است که در هر سفره ماه رمضان یافت می شود و گویای فرهنگ کشورهای عربی و غذاهای متنوع آنها است.

اینجا به برخی از مهم ترین غذاهای مشهور کشورهای عربی اشاره می کنیم.

در کشور عربستان سعودی امکان ندارد که ماه مبارک رمضان فرا برسد و بانوان خانه دار این کشور غذای کبسه را تهیه نکنند که در همه کشورهای عربی شهرت دارد و مواد اصلی تشکیل دهنده آن گوشت گوسفند و برنج است.

کشور مراکش به غذایی لذیذ که از گوشت تهیه می شود شهرت دارد که به آن طاجن مراکشی گفته می شود و از گوشت و انواع مختلف ادویه و سبزیجات تشکیل شده است.

همچنین شباکیه یکی از مشهورترین شیرینی های کشور مراکش است که به طور ویژه در ماه مبارک رمضان تهیه می شود و به روش ساده ای آماده می شود و عبارت از خمیری است که با روغن و کره، همراه با مقداری آجیل و کاکائو مخلوط می شود و پس از آن در عسل قرار داده می شود و بر روی آن گلاب یا بادیان رومی(انیسون) پاشیده می شود.

در کشور اردن، منسف یکی از غذاهای ملی این کشور به شمار می رود و از گوشت گوسفند همراه با کشک تهیه می شود و با برنج یا بلغور سرو می شود.

در کشور تونس، بریک یکی از مهم ترین غذاهای ماه رمضان به شمار می رود و عبارت از فطایری است که با مرغ یا گوشت و مواد دیگری مانند پیاز، جعفری و سیب زمینی پر می شود و در روغن سرخ می شود.

در کشور لبنان، سالاد فتوش یکی از مهم ترین غذاهایی است که در سفره ماه مبارک رمضان قرار داده می شود و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و از انواع بسیاری از سبزیجات تازه، علاوه بر نان برشته و سس انار و سرکه و روغن و نمک تهیه می شود.

در کشور امارات متحده عربی، هریس(حلیم) یکی از مشهورترین غذاهای ماه مبارک رمضان است و از گوشت و گندم و آب تهیه می شود و با روش خاصی در آب پخته می شود.

کشور لیبی نیز مانند بسیاری از کشورهای عربی به غذای لذیذی که با گوشت تهیه می شود شهرت دارد و به ویژه در ماه مبارک رمضان و غذای مشهور این کشور مبکبکه است.

در کشور یمن، شفوت یک غذای سنتی معروف است که از نان های بر روی هم قرار داده شده تهیه می شود که با ماست و سیر و فلفل تند مخلوط می شود.

در ماه مبارک رمضان، مردم عراق گوشت های کبابی را ترجیح می دهند و از گوشت سفید و قرمز و کوفته استفاده می کنند، همراه با مغموس، غذای معروف عراقی که دارای ادویه های تند است و از نان و کنجد و آجیل های آسیاب شده و نخود و گشنیز تهیه می شود.

منبع
سائح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا