اقتصادی

افتتاح اولین خط مستقیم ترانزیت دریایی میان کویت و امارات

با پهلو گرفتن کشتی کانتینری «سون پراید» در بندر الشویخ کویت، اولین خط ترانزیت دریایی از بندر خلیفه در ابوظبی به یک بندر کویتی افتتاح شد.

میدل ایست نیوز: با پهلو گرفتن کشتی کانتینری «سون پراید» در بندر الشویخ کویت، اولین خط ترانزیت دریایی از بندر خلیفه در ابوظبی به یک بندر کویتی افتتاح شد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» به نقل از خبرگزاری کویت، عیسی الملا، سرپرست مدیریت کل مؤسسه بنادر کویت گفت که پهلو گرفتن اولین کشتی کانتینری متعلق به گروه بنادر ابوظبی در بندر الشویخ، در چارچوب ارتقای روابط تجاری کویت و امارات است.

وی خاطرنشان کرد که این امر، افتتاح اولین خط ترنزیت دریایی مستقیم از بندر خلیفه در ابوظبی به بندر الشویخ محسوب می شود.

الملا همچنین بر اشتیاق کشورش به پیشرفت روابط تجاری کویت و امارات و ارتقای آن به سوی چشم اندازهای جدیدی که به نفع دو کشور باشد تأکید کرد.

از سوی دیگر عمار الشیبه، سرپرست ریاست اجرایی واحد دریایی گروه بنادر ابوظبی و گروه سون، گفت که افتتاح این خط دریایی حجم تبادلات تجاری میان دو کشور را افزایش داده، عملیات ترابری و ترانزیت دریایی را تقویت می کند و هزینه های حمل و نقل و مدت زمان آن را کاهش می دهد.

وی توضیح داد که گروه بنادر ابوظبی همچنین از آغاز خط مستقیم برای ترانزیت خودرو و کامیون از بندر خلیفه به بنادر الشویخ و الشعبیه به صورت هفتگی خبر داده است.

بندر الشویخ یک بندر تجاری است که در سال 1960 در سواحل الشویخ در غرب شهر الکویت تأسیس شده و از مهم ترین بنادر این کشور و نیز قدیمی ترین آنها به شمار می رود.

گروه بنادر ابوظبی که متخصص در مدیریت و بهره برداری از بنادر داخلی و برخی از بنادر جهانی است، در سال 2006 تأسیس شد و دارای بخش دریایی متخصص در ترانزیت و مدیریت و بهره برداری از کانال های آبی در ابوظبی و نیز مدیریت انبارها و شهرک های صنعتی است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا