سیاسی

دستگیری دو فلسطینی به اتهام جاسوسی برای حزب الله و نیروی قدس

رسانه رسمی اسرائیل از دستگیری دو فلسطینی به اتهام جاسوسی برای حزب الله لبنان و نیروی قدس ایران خبر دادند.

میدل ایست نیوز: رسانه رسمی اسرائیل از دستگیری دو شهروند فلسطینی از کرانه باختری به اتهام جاسوسی برای حزب الله لبنان و نیروی قدس سپاه ایران برای استخدام افرادی برای انجام حملات تروریستی در اسرائیل خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، هدف از عملیات استخدام افراد، جمع آوری اطلاعات از فعالیت های ارتش اسرائیل و سایر اقدامات آن بود.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که دستگاه امنیت اسرائیل (شاباک)، یوسف و مارسیل منصور را دستگیر کرده و تحقیقات درخصوص این دو فلسطینی ادامه دارد.

براساس ادعای این رسانه اسرائیلی، این دو متهم با هدی مهنا و محمد رضوان معروف به محمد بشر که خود را نماینده حزب الله معرفی کرده اند و برای آن نیرو استخدام می کردند، در ارتباط بودند.

براساس تحقیقات صورت گرفته این دو جوان فلسطینی به نفع حزب الله و نیروی قدس سپاه ایران فعالیت کرده و اقدام به قاچاق سلاح در کرانه باختری کرده اند.

شاباک نیز ادعا کرد که بنا به درخواست هدی و محمد بشیر، یوسف منصور با جمع آوری اطلاعات از فعالیت های ارتش اسرائیل و استخدام بیشتر برای انجام فعالیت های تروریستی علیه اسرائیل موافقت کرده و مبالغ مالی از حزب دریافت کرده است.

شاباک اشاره کرد که یوسف از برنامه ای تخصصی برای رمزگذاری محتوا و آدرس ایمیل استفاده کرده است.

دستگاه امنیت اسرائیل بیان کرد که این تحقیقات به کشف شیوه های جدید فعالیت نیروی قدس سپاه ایران و حزب الله  لبنان کمک کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا