سیاسی

تاکید رئیس جمهور تونس بر ایستادگی در کنار سوریه

رئیس جمهور تونس در دیدار وزیر خارجه سوریه بر ایستادگی و حمایت کشورش از سوریه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: قیس سعید، رئیس جمهور سوریه، امروز میزبان فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، المقداد در این دیدار، سلام و تشکر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از رهبری، دولت و ملت تونس بابت کمک ها به این کشور در پی زلزله را به سعید ابلاغ کرد.

وی تبریک اسد به مناسبت قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر را نیز به رئیس جمهور تونس ابلاغ کرد.

المقداد، گفت که سوریه از بازگشت روابط دوجانبه بین دو کشور سوریه و تونس خرسند است و بر خرسندی بسیار خود از حضور در تونس تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه از رئیس جمهور تونس بابت حمایت این کشور از سوریه در جنگ با تروریسم و ایستادگی تونس در کنار سوریه و اهمیت تقویت روابط فیمابین تشکر کرد.

از طرفی دیگر سعید نیز سلام خود و خرسندی اش از رشد روابط دوجانبه بین دو کشور به اسد را به المقداد ابلاغ کرد.

وی ضمن آروزی پیشرفت و شکوفایی برای رهبری، دولت و ملت سوریه، نسبت به روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدوار است این روابط به مسیر عادی و درست خود بازگردد.

وزیر خارجه سوریه گزارشی از نتایج ارتباط بین سوریه و کشورهای عربی و تحولات سیاسی در منطقه و جهان و موضع سوریه نسبت به آن تاکید کرد و گفت که اسد بر اهمیت تلاش مشترک برای دفاع از مسائل عادلانه جهان عرب تاکید دارد.

وی اهتمام اساسی سوریه را یکپارچه کردن تلاش های کشورهای عربی و بهبود روابط فیمابین برای حفظ مسائل سرنوشت ساز آنها و مخالفت با دخالت در امور داخلیشان اعلام کرد.

رئیس جمهور تونس نیز ضمن تاکید بر اینکه دستاوردهای سوریه و اقدامات تونس علیه نیروهای شر و عقب مانده با یکدیگر برای تحقق اهداف مشترک در دو کشور تکمیل می شود، از مواضع تاریخی سوریه در حمایت از یکپارچگی موضع جهان عرب و منافع کشورهای عربی تقدیر کرد و ضمن اشاره به دستاوردهای سوریه بر ایستادگی تونس در کنار سوریه تاکید کرد.

سعید توضیح داد که یکپارچگی مواضع کشورهای عربی در مقابله با چالش هایی که دارند مهم است و گفت که تونس همواره حامی حاکمیت و استقلال همه کشورهای عربی و بازگشت روابط آنها به سطوحی از انسجام و احترام بر آن حاکم بود، بوده و خواهد بود.

وزیر خارجه سوریه در پایان بر اهمیت تداوم تقویت روابط بین دو کشور و بازگشت آن به گونه ای که بهتر از پیش باشد و بر تداوم هماهنگی و رایزنی فیمابین در زمینه های مختلف و در سطوح مختلف تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا