اقتصادیسیاسی

وزیر خارجه اسرائیل در رأس یک هیئت امنیتی و اقتصادی وارد باکو شد

یک هیئت بلندپایه اسرائیلی به ریاست وزیر امور خارجه به منظور تحکیم همکاری های اقتصادی و امنیتی و انرژی به جمهوری آذربایجان سفر کرد.

میدل ایست نیوز: یک هیئت بلندپایه اسرائیلی به ریاست وزیر امور خارجه  به منظور تحکیم همکاری های اقتصادی و امنیتی و انرژی و نوآوری به جمهوری آذربایجان سفر کرد.

به گزارش «آناتولی»، وزارت امور خارجه اسرائیل طی بیانیه ای اعلام کرد که «الی کوهن»، وزیر امور خارجه اسرائیل به همراه یک هیئت اقتصادی متشکل از 20 شرکت فعال در زمینه های امنیت سایبری و امنیت ملی و مدیریت منابع آبی و کشاورزی به این کشور سفر کرده است.

این بیانیه افزود که جمهوری آذربایجان موقعیتی راهبردی در جنوب قفقاز دارد و یکی از کشورهای اصلی در زمینه تولید انرژی است.

احتمال دارد که کوهن با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان، «جیحون بایرام اف»، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «میخائیل جابر اف»، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به منظور تحکیم روابط راهبردی دو جانبه دیدار کند.

این بیانیه به نقل از کوهن گفت که هیئت اقتصادی متشکل از شرکت های اسرائیلی یکی از ابعاد توسعه روابط بازرگانی با جمهوری آذربایجان است و اسرائیل می کوشد تا در زمینه های فرهنگی، ورزشی، دانشگاهی، انرژی و امنیت منطقه ای روابط خود را با جمهوری آذربایجان تقویت کند.

این دیدار در شرایطی صورت می گیرد که حدود 3 هفته پیش، جمهوری آذربایجان سفارت خود را در اسرائیل افتتاح کرد و سفیر دائمی خود را به آنجا فرستاد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا