خبر اولسیاسی

درگیری‌های پراکنده در سودان با وجود آتش‌بس بشردوستانه

درگیری های مسلحانه بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع در پنجمین روز خود با وجود اعلام آتش بس ادامه داشت.

میدل ایست نیوز: پس از ساعت ها از اجرای آتش بس بشردوستانه در سودان، درگیری های پراکنده ای در خارطوم، پایتخت سودان و ام درمان رخ داد.

به گزارش الجزیره، اندکی پس از آغاز آتش بس در پی موافقت ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع، درگیری هایی در خارطوم و شهر الفاشر در دارفور رخ داد.

با وجود اتهام پراکنی ها مبنی بر نقض آتش بس از سوی ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع، اما دو طرف در مکالمه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا بر پایبندی خود به آتش بس تاکید کردند.

پیش از آغاز آتش بس نیز درگیری ها برای روز چهارم بین ارتش و نیروهای حمایت سریع در خارطوم و مناطق دیگری از جمله مروی و دارفور ادامه داشت.

در خارطوم، درگیری ها پیرامون مقرهای حاکمیتی از جمله کاخ جمهوری و فرمانده کل نیروهای مسلح علاوه بر فرودگاه بین المللی متمرکز است.

همزمان با این درگیری های شدید، ارتش سودان، تجهیزات بیشتری را از سایر استان ها به خارطوم آورد و مجددا از جنگنده برای حمله به مواضع نیروهای حمایت سریع استفاده کرد.

بنا به اعلام سازمان ملل، درگیری ها در سودان تاکنون 200 کشته و دو هزار زخمی برجا گذاشته است.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع به یکدیگر منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق از خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

اخیرا وزارت بهداشت سودان اعلام کرد که تاسیسات بهداشتی در خارطوم با فروپاشی کامل مواجه شده است و 16 بیمارستان امکان خدمات دهی ندارد و در صورت تداوم جنگ، تعداد بیمارستان ها افزایش می یابد.

سندیکان پزشکان سودان نیز اعلام کرد که شمار قربانیان غیر نظامی از ابتدای درگیری ها تاکنون به 174 نفر رسیده و هزار و 41 نفر نیز مجروح شده اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا