اقتصادی

پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد عربستان پس از کاهش تولید نفت

صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرد که کاهش تولید نفت عربستان باعث درآمد زیادی شود و بودجه این کشور از افزایش قیمت بهره بالایی ببرد.

میدل ایست نیوز: صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرد که کاهش تولید نفت عربستان باعث درآمد زیادی شود و بودجه این کشور از افزایش قیمت بهره بالایی ببرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، «امین ماتی»، رئیس هیئت اعزامی صندوق بین المللی پول در عربستان، اظهار کرد که با توجه به اینکه افزایش قیمت نفت باعث جبران زیان های احتمالی می شود، تاثیر کاهش تولید نفت بر بودجه این کشور مثبت ارزیابی می شود.

ماتی افزود که میانگین رشد اقتصادی عربستان می تواند تحت تاثیر کاهش تولید نفت خام باشد اما این کاهش ها اثری بر توسعه غیرنفتی عربستان نخواهد داشت.

وی ادامه داد که حداقل در کوتاه مدت شاهد اختلال در الگوی هزینه ها و اقتصاد کلان کشور نخواهیم بود و معتقدیم که سرمایه گذاری های بخش خصوصی این رشد را هدایت می کند.

بر اساس پیشبینی صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی عربستان امسال و سال آینده از 9 درصد در سال 2022 به 3.1 درصد کاهش خواهد یافت.

درآمدهای نفتی عربستان سال گذشته نزدیک 326 میلیارد دلار بود و این درآمد باعث رشد اقتصادی عربستان در بین کشورهای گروه 20 شده است.

هفته گذشته چند کشور تولیدکننده نفت از جمله عربستان و عراق اعلام کردند که تولید نفت خود را به صورت داوطلبانه مجموعا یک میلیون بشکه کاهش خواهند داد. این کاهش تولید قرار است از ماه آینده میلادی اجرا شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا