سیاسی

توافق وزرای خارجه ایران و اردن بر سر تداوم ارتباط امنیتی و سیاسی برای حل اختلافات

وزرای خارجه ایران و اردن بر سر تداوم دیدارهای امنیتی برای حل اختلافات و تداوم ارتباط سیاسی فیمابین برای دستیابی به تفاهماتی برای ترسیم روابط دو کشور در آینده، توافق کردند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن امروز پنجشنبه تماسی تلفنی از سوی حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، دو طرف در این مکالمه، روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای را بررسی کردند.

الصفدی و امیر عبداللهیان سازوکارهای حل شماری از مسائل دوجانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

الصفدی تاکید کرد که اردن همانند سایر کشورهای عربی به دنبال روابط حسنه با ایران مبتنی بر اصول حسن همجواری، عدم دخالت در امور داخلی و همکاری است که بازتاب مثبت بر دو کشور و منطقه دارد.

وزیر خارجه اردن بر لزوم تداوم گفت وگوی عملی، شفاف و صریح برای حل اختلافات از جمله اوضاع در مرز اردن و سوریه و چالش های مرتبط با قاچاق مواد مخدر به اردن تاکید کرد.

وزرای خارجه دو کشور بر سر تداوم دیدارهای امنیتی بین دو کشور برای حل اختلافات و تداوم ارتباط سیاسی فیمابین برای دستیابی به تفاهماتی برای ترسیم روابط دو کشور در آینده، تقویت همکاری فیمابین و تقویت امنیت، ثبات و همکاری در منطقه توافق کردند.

وزیر خارجه ایران نیز تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با اردن اهتمام دارد و از نقش اردن در منطقه تقدیر می کند.

امیر عبداللهیان سلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به عبدالله دوم، پادشاه اردن و تبریک عید سعید فطر به او را به الصفدی ابلاغ کرد.

در مقابل نیز وزیر خارجه اردن، سلام عبدالله دوم و تبریک عید سعید فطر به رئیسی را به امیر عبداللهیان ابلاغ کرد.

الصفدی از توافق عادی سازی روابط بین عربستان و ایران استقبال و حمایت از آن به عنوان گام اصلی حل تنش ها در منطقه و تقویت امنیت و ثبات در آن را اعلام کرد.

دو طرف درباره مساله فلسطین نیز رایزنی کردند.

الصفدی بر موضع ثابت اردن در حمایت از برادران فلسطین و تلاش برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه براساس ایجاد دو کشور از جمله کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس اشغالی به گونه ای که فلسطین در امنیت و صلح در کنار اسرائیل براساس مصوبات قانونی بین المللی و طرح صلح عربی زندگی کند، تاکید کرد.

وزرای خارجه ایران و اردن بر سر دیدار در اسرع وقت برای پیگیری عبور از چالش ها در روابط بین دو کشور و رسیدن به روابط عادی کامل در راستای منافع دو کشور و کمک به پایان بحران ها و تنش های منطقه ای توافق کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا