اجتماعی

برنامه 7 ساله عراق برای نوسازی خدمات درمان

وزیر بهداشت و درمان عراق از توافق با سازمان جهانی بهداشت با هدف تنظیم راهبرد توسعه تا پایان سال 2030 خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر بهداشت و درمان عراق از توافق با سازمان جهانی بهداشت با هدف ایجاد راهبرد توسعه تا پایان سال 2030 و نوسازی برنامه بهداشت و درمان این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، «صالح الحسناوی»، وزیر بهداشت و درمان عراق اظهار کرد که این وزارتخانه با سازمان جهانی بهداشت با هدف ایجاد یک راهبرد توسعه درمانی در کشور تا سال 2030 به توافق رسیده و به زودی به کمک مشورت های این سازمان اقدام به نوسازی و تجهیز نظام بهداشت و درمان این کشور خواهد کرد.

وی افزود که طرح نوسازی نظام بهداشت و درمان در سراسر کشور با تایید «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق جزء اولویت های دولت است.

پیش از این، نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق تاکید کرده بود که این سازمان با هدف ارتقای سطح نظام بهداشتی عراق تا 7 سال آینده، اقدام به اجرای طرح مشترکی با دولت خواهد کرد.

این نماینده ضمن اظهار اینکه هردو طرف خواهان دیجیتال شدن تمام داده ها و اطلاعات بخش بهداشت و درمان بوده و اقدامات و همکاری های گسترده ای در این زمینه با وزارت بهداشت و درمان عراق صورت گرفته است، تاکید کرد که عراق به زودی به امنیت بهداشتی کامل خواهد رسید.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا