سیاسی

لبنان در تلاش برای خارج کردن شهروندان خود از سودان

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که اوضاع شهروندان لبنانی در سودان را دنبال می کند و به تلاش ها برای خارج کردن آنها ادامه می دهد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که اوضاع شهروندان لبنانی در سودان را دنبال می کند و به تلاش های دیپلماتیک برای خارج کردن آنها از سودان ادامه می دهد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که با سفارتخانه های لبنان که مرتبط با اوضاع لبنانی های موجود در سودان هستند، به تلاش دیپلماتیک برای خارج کردن شهروندان لبنانی با هماهنگی و همکاری با آنها و سازمان عالی امداد و براساس هماهنگی و رایزنی پیوسته میان نخست وزیر و وزیر خارجه ادامه می دهد و اقدامات اتخاذ شده در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.

وزارت خارجه لبنان از همه کشورهای دوست که در این زمینه کمک کردند یا تمایل خود برای کمک به لبنانی ها را اعلام کردند به ویژه عربستان، امارات، اردن، سودان و مصر تقدیر و تشکر کرد.

پیش از این و در روز گذشته برخی از کشورهای از جمله امارات و عربستان، شهروندان خود را از سودان خارج کردند.

درگیری ها در سودان میان ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای حمایت سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو، وارد هفته دوم خود شده و خسارت های جانی و مادی بسیاری همراه داشته است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا