سیاسی

فلسطین و اردن اهتزاز پرچم اسرائیل در حرم ابراهیمی را محکوم کردند

فلسطین و اردن اهتزاز پرچم اسرائیل در حرم ابراهیمی در منطقه الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز:فلسطین و اردن اهتزاز پرچم اسرائیل در حرم ابراهیمی در منطقه الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش «آناتولی»، وزارت امور خارجه فلسطین طی بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اشغالگر و تعدادی از شهرک نشینان تندرو پرچم اسرائیل را در حرم ابراهیمی به اهتزاز درآوردند.

وزارت امور خارجه فلسطین این گام را نقض فاحش قانون بین المللی و توافق نامه های ژنو دانست و آن را تحریک آشکار احساسات شهروندان فلسطینی و مسلمانان توصیف کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که چنین اقدامی یکی از طرح های همیشگی اسرائیل برای یهودی سازی حرم ابراهیمی از طریق نابودی هویت تاریخی و آثار آن است.

بیانیه وزارت خارجه فلسطین افزود که این اقدام بیانگر ذهنیت و سیاست اسرائیل است که عبادتگاه ها و اماکن تاریخی فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است و نیروهای اشغالگر قصد دارند به منظور پیشبرد برنامه های استعماری خود حقیقت را تحریف کنند.

همچنین وزارت امور خارجه فلسطین از سازمان یونسکو خواستار محکومیت این اقدام و عدم سکوت در برابر آن و همچنین تشکیل کمیته های حقیقت یاب برای اطلاع از جزئیات این واقعه و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با اقدامات مشابه و توقف فوری فرایند یهودی سازی شد.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه تاکید کرد که چنین نقضی از سوی اسرائیل و هرگونه اقدام مشابه علیه اماکن مقدس مسیحی و اسلامی به ویژه مسجد الاقصی نشان دهنده قصد اسرائیل برای ایجاد تنش در اوضاع کشور است.

همزمان  وزارت امور خارجه اردن هم طی بیانیه ای شدیدا این اقدام نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان را محکوم کرد و گفت که اسرائیل با ایجاد تنش در فلسطین و خودداری از پذیرش آرام سازی اوضاع در این کشور نشان می دهد که قانون و توافقنامه های بین المللی را به طور آشکار زیر پا می گذارد.

اسرائیل پس از اقدام وحشیانه یک شهرک نشین در سال 1994 که منجر به شهادت 29 نمازگزار فلسطینی شد، 63 درصد از این عبادتگاه را به یهودیان و 37 درصد باقی مانده را به مسلمانان اختصاص داد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا