اقتصادی

جهش در صادرات ترکیه به امارات و عربستان

تلاش های ترکیه برای افزایش تجارت دوجانبه با کشورهای خاورمیانه در دوره اخیر و به ویژه در کشورهای عربی منطقه نتیجه داده است.

میدل ایست نیوز: تلاش های ترکیه برای افزایش تجارت دوجانبه با کشورهای خاورمیانه در دوره اخیر و به ویژه در کشورهای عربی منطقه نتیجه داده است.

به گزارش «آناتولی» صادرات ترکیه به امارات و عربستان در 3 ماهه ابتدایی سال جاری جهشی قابل توجه ثبت کرده است.

از اقدامات مهمی که برای افزایش صادرات ترکیه اتخاذ شده، امضای توافقنامه شراکت جامع اقتصادی میان ترکیه و امارات و انجام گفت و گوها با عربستان در مارس گذشته برای ارتقای روابط تجاری بوده است.

طبق آمار شورای صادرکنندگان ترکیه، صادرات این کشور به امارات در 3 ماهه اول سال 2023 به طور سالانه 262 میلیون و 722 هزار دلار افزایش یافته است.

طبق این آمار، صادرات ترکیه به امارات از ژانویه تا مارس 2023 حدود یک میلیارد و 23 میلیون دلار بوده است.

همچنین صادرات ترکیه به عربستان با 541 میلیون و 906 هزار دلار افزایش در مدت مذکور، به 611 میلیون دلار و 816 هزار دلار رسید.

بر این اساس، عربستان در جایگاه دوم و امارات در جایگاه چهارم  کشورهایی قرار گرفتند که بیشترین واردات از ترکیه را در 3 ماهه ابتدایی سال جاری ثبت کرده اند.

همچنین امارات در رتبه 13 و عربستان در رتبه 21 بزرگترین واردکنندگان از ترکیه قرار گرفتند.

اگر بخواهیم سهم این دو کشور را از مجموع صادرات ترکیه حساب کنیم، سهم امارات حدود 1.7 درصد و سهم عربستان حدود یک درصد از کل صادرات در 3 ماهه ابتدایی سال 2023 بوده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا