سیاسی

عبدالملک: منتظر تاثیر توافق عربستان و ایران بر یمن هستیم

نخست وزیر دولت مورد حمایت عربستان در یمن گفت که توافق ایران و عربستان یک تغییر حقیقی است و ما منتظر تاثیر آن بر وضعیت یمن هستیم.

میدل ایست نیوز: معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مورد حمایت عربستان در یمن گفت که شاخص های مثبتی درخصوص تلاش برای برقراری صلح در یمن وجود دارد اما راه صلح پایدار همچنان طولانی، سخت و پر از موانع است.

به گزارش اسکای نیوز، وی گفت صلح باید به گونه ای در یمن برقرار شود که حکومت یمن را حفظ کند و تاکید کرد که دولتش تعامل مثبتی با واسطه ها دارد و حوثی ها نیز باید مقابله به مثل کنند.

عبدالملک افزود که ما به دنبال قانونی کردن اوضاع کنونی یا تقسیم و سهمیه بندی قدرت نیستیم بلکه به دنبال راه حل عملی که شراکت همه در سایه کشوری بدون آشوب سلاح و گروه های مسلح را تضمین کند، هستیم.

وی گفت که به همین دلیل مساله ساختار ارتش، سخت ترین پرونده ای است که بررسی خواهد شد.

نخست وزیر دولت مورد حمایت عربستان در یمن با اشاره به اینکه خروج اسرا، رویدادی است که بازتاب مثبتی بر وضعیت داخلی یمن دارد، گفت که منتظر آزادی سایر اسرا و شخصیت های یمنی هستیم.

وی درباره تاثیر توافق عربستان و ایران با میانجیگری چین بر یمن گفت که این توافق یک تغییر واقعی است اما باید منتظر بمانیم تا تاثیر آن را در وضعیت یمن ببینیم تا بتوانیم واقع گرایانه درباره صلح پایدار سخن بگوییم.

عبدالملک تصریح کرد که مهم است بدانیم که انصار الله نیز همانند هر گروهی جریان معتدل و گروه های افراطی دارد و تاکنون منتظریم جریان معتدل، گفتمان مسالمت آمیزی ارائه دهد و این گروه ناسازگار نماند.

وی گفت که ما منتظر نقشه راهی هستیم که صلح را محقق کند و همچنان این مساله مطرح است و راه مذاکرات طولانی و پر از موانع.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا