اجتماعی

وزارت کشور عراق: خشونت اجتماعی در کشور در پایین ترین سطح است

وزارت کشور عراق خشونت اجتماعی در کشور را در «پایین ترین سطح» دانست و تأکید کرد که این کاهش، نتیجه فرهنگ سازی در پرهیز از خشونت است.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق خشونت اجتماعی در کشور را در «پایین ترین سطح» دانست و تأکید کرد که این کاهش، نتیجه فرهنگ سازی در پرهیز از خشونت است.

به گزارش «الفرات نیوز» سرتیپ غالب العطیه، مدیر پلیس اجتماعی در وزارت کشور عراق، گفت: پدیده خشونت در تمام جوامع و کشورها وجود دارد، اما جامعه عراق در حال حاضر کمترین میزان خشونت را دارد.

وی علت این امر را انتشار برنامه هایی دانست که در جهت فرهنگ سازی در زمینه پرهیز از خشونت مؤثر است.

العطیه افزود: همچنین اقداماتی برای معرفی قانون و فرهنگ سازی و دور نگه داشتن این قبیل افراد از اعمال خشونت آمیز در حال انجام است.

این در حالی است که ماجد المسعودی، مدیر دفتر حقوق بشر در کربلا، از افزایش چشمگیر موارد خشونت خانگی در سال 2023 در مقایسه با سال 2022 خبر داد.

بر این اساس، در سال گذشته حدود هزار و 81 مورد خشونت خانگی در انواع مختلف آن ثبت شده است؛ اما این آمار در سال 2023 تا به این لحظه حدود 372 مورد بوده است.

در اکتبر سال 2020، کابینه عراق لایحه مبارزه با خشونت خانگی را تصویب کرد و به پارلمان ارجاع داد اما این لایحه همچنان در دستور کار پارلمان است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا