اجتماعیسیاسی

بلاتکلیفی دانشجویان عراقی در یک دانشگاه ایران

نزدیک به 700 دانشجوی عراقی محصل در دانشگاه ادیان و مذاهب در ایران همچنان از عدم دریافت ویزای تحصیلی رنج می برند.

میدل ایست نیوز: با وجود وعده های مکرر برای حل مشکلات دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ادیان و مذاهب ایران، نزدیک به 700 دانشجوی عراقی این دانشگاه همچنان از عدم دریافت ویزای تحصیلی رنج می برند.

به گزارش روزنامه رسمی الصباح عراق، دانشجویان عراقی محصل در این دانشگاه ایرانی نسبت به ضعف اقدامات مقامات عراقی برای هماهنگی با طرف ایرانی برای حل مشکلاتشان ابراز تعجب کردند.

پیش از این دانشجویان عراقی خواستار ورود مقامات عراقی به این قضیه و حل مشکلاتشان شده بودند.

یکی از دانشجویان توضیح می دهد که سرنوشت دانشجویان همچنان نامعلوم است با وجود اینکه به مراحل پایانی تحصیلشان نزدیک می شوند اما ویزای تحصیلی که یکی از شروط اساسی اقامت در ایران است همچنان به آنها تعلق نگرفته است.

وی گفت که این مساله همچنان در مرحله وعده است و ما از طرف های مختلف در عراق و ایران خواستار حل این مشکل و ورود دولت و همکاری با ایران برای تعیین تکلیف سرنوشت دانشجویان شدیم.

یکی دیگر از دانشجویان نیز گفت که دانشجویان خود هزینه های سفر چندین باره به ایران برای اتمام تحصیل خود را متحمل شدند و بدهی های مرتبط با تحصیلشان را پرداخت کردند.

وی افزود که وزیر آموزش عالی عراق پیشتر به جمهوری اسلامی ایران سفر و با همتای ایرانی خود درخصوص حل مشکلات دانشجویان رایزنی کرده و گفته است که بر سر اکثر اختلافات تفاهم شده است اما ما تاکنون شاهد چیزی نبودیم.

منبع
روزنامه الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا