خبر اولسیاسی

نخست وزیر سابق سودان: جنگ داخلی فراگیر در سودان کابوسی با بازتاب‌های شدید خواهد بود

نخست وزیر سابق سودان تأکید کرد که اگر جنگ داخلی فراگیر در سودان دربگیرد، آنچه در سوریه و لیبی و یمن گذشت در برابر آن، نزاع‌های کوچک محلی به نظر خواهد آمد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر سابق سودان تأکید کرد که اگر جنگ داخلی فراگیر در سودان دربگیرد، آنچه در سوریه و لیبی و یمن گذشت در برابر آن، نزاع‌های کوچک محلی به نظر خواهد آمد.

به گزارش «روسیا الیوم»، «عبدالله حمدوک»، نخست‌وزیر مستعفی سودان، در نشستی در نایروبی گفت که اگر سودان به جنگ داخلی واقعی کشیده شود آنچه در سوریه و یمن و لیبی گذشت در برابر آن نزاع‌های کوچکی بیش نخواهد بود.

او گفت که چنین جنگی بی تردید بدترین جنگ داخلی جهان خواهد بود و کابوسی خواهد شد که بازتاب‌های شدیدی در جهان خواهد داشت.

حمدوک تأکید کرد که آنچه در سودان می‌گذرد یک جنگ بی معنا میان دو نیروی نظامی است که هیچ کس در آن پیروز نخواهد بود و برای همین باید متوقف شود.

از سوی دیگر، «ولکر برتس»، رئیس دفتر سازمان ملل در سودان، گفت که طرفین نزاع در این کشور نسبت به پیشنهادها برای آتش‌بس نگاه مثبت‌تری پیدا کرده‌اند.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، نیز تأکید کرد که هیچ یک از طرفین درگیر در سودان نمی‌تواند به پیروزی نظامی دست یابد و افزود که سازمان ملل برای رسیدن به آتش‌بس بلندمدت در سودان تلاش می‌کند.

این در حالی است که وزارت بهداشت سودان از جان باختن 528 تن و زخمی شدن 4600 تن در درگیری‌های سودان خبر داد.

اتحادیه پزشکان سودان تأکید کرد که 70 درصد بیمارستان‌ها در مناطق درگیری از خدمت خارج شده‌اند و 15 بیمارستان هدف بمباران قرار گرفته‌اند  ضمن اینکه 19 بیمارستان به صورت اجباری تخلیه شده است.

از سوی دیگر تلاش‌های کشورهای جهان برای انتقال شهروندانشان از سودان ادامه دارد. روز گذشته تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد که تاکنون حدود 5 هزار تن از سودان به جده منتقل شده‌اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا